حسین قناعت گفت: برگزاری جشنواره به شکل منظم و منسجم باعث ارتقای فیلم‌های کودکان و نوجوانان می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری بیست و هفتمین  جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان،  "حسین قناعت"  کارگردان سینمای کودک و نوجوان  در پاسخ به این سوال که ملاک ساخت یک فیلم کودک خوب چیست؟ خاطرنشان کرد: به عقیده من سینمای کودک بیش از آنکه به پروداکشن و هزینه‌های آن‌چنانی برای ساخت نیازمند باشد، نیازمند قصه خوب است چرا که متاسفانه طی سال‌های اخیر این نگاه به اشتباه جا افتاده است که برای ساخت کار کودک فاخر باید هزینه‌های آنچنانی صرف کنیم و متاسفانه  همین موضوع هم باعث شده است که ما از اصل قضیه که همان روایت قصه است، دور بیفتیم.

کارگردان فیلم «ماجراهای اینترنتی» که در دوره بیستم جشنواره کودک برنده جایزه هیئت داوران شده است، گفت:  می‌توان بچه‌ها را به کمک قصه خوب  و بدون صرف بودجه‌های کلان هم به سالن‌های سینما کشاند. به طور مثال این روزها فیلم‌نامه‌ای را در دست دارم که در بطن خود می‌تواند مخاطبان را با خود همراه کار کند چرا که جنس قصه‌اش مخاطب پسند است. در این داستان ما به قصه بچه‌های مهد کودکی می‌پردازیم که سوار یک اتوبوس می‌شوند و به همراه یک پیرمرد و سه  دختر جوان   به دنبال چند دزد راهی خیابان‌های شهر تهران می‌شوند تصور اینکه چند بچه مهد کودکی به دنبال دزد هستند، در نوع خودش بسیار جالب است.

کارگردان فیلم «من، نگین دات کام» برنده چندین جایزه از دوره هجدهم جشنواره کودک، اضافه کرد: فراموش نکنید ما نمی‌توانیم صرفا به کمک جلوه‌های بصری، بچه‌ها را با خودمان همراه کنیم و به نوعی از  کارهای مطرح هالیوودی  تقلید کنیم چرا که کودکان ما  بیش از هر چیزی احتیاج  به شنیدن یک قصه جذاب ایرانی دارند تا بتوانند با آن همذات‌پنداری کنند.‌

قناعت با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره کودک به شکل منظم گفت:  به نظرم برگزاری جشنواره به شکل منظم و منسجم باعث ارتقای فیلم‌های کودکان و نوجوانان می‌شود.

او ادامه داد: حضور وحید نیکخواه آزاد در بخش فیلمنامه‌نویسی جشنواره امسال سبب ایجاد حس دلگرمی در میان اهالی هنر شد چرا که بسیاری از افرادی که در حوزه کودک کار می‌کردند و یا علاقمند به فعالیت در این عرصه بودند به  کار او اعتقاد دارند و می‌دانند که او با نگاه دلسوزانه و درستی که دارد، از پس انجام این کار بر می‌آید. در واقع دبیر جشنواره فیلم کودک با انتخاب نیکخواه آزاد و دعوت از اهالی هنر برای شرکت در نشست فیلمنامه‌نویسی کودک، حسن نیتش را نسبت به برگزاری جشنواره کودک در دوره جدید نشان داد. خوشبختانه این نشست که چندی قبل برگزار شد، حس امیدواری را در میان  سازندگان آثار کودک ترویج کرد و نوید یک چشم انداز مثبت را به مخاطبان داد.

این کارگردان در پایان گفت: برای جشنواره امسال نزدیک به 3 طرح را ارائه دادم. هر چند که طرح‌های دیگری هم داشتم اما نمی‌خواستم آثارم در میان شلوغی گم شود به همین خاطر به ارائه 3 طرح بسنده کردم.

بیست‌وهفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان با گرامیداشت نام پیامبر اکرم (ص) پدر آسمانی کودکان دنیا، از پانزدهم تا نوزدهم مهرماه در اصفهان برگزار خواهد شد./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار