معاون بهداشتی وزارت بهداشت گفت: علی رغم تلاش های زیاد نتوانستیم عرضه قلیان را به خاطر سیاست های غلط ممنوع کنم.

دکتر فاطمه رخشانی معاون بهداشتی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران در خصوص اقدامات بهداشتی دولت دهم گفت:  من تا به امروز پنج ماه است که در سمت معاون بهداشتی این وزارت خانه فعالیت می کنم با این که حدود 22 سال در حال انجام کارهای اجرایی مختلف هستیم ولی با اين سابقه در این پنج ماه هم کارهای زیادی انجام دادیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از کارها را دوست داشتم انجام بدهم ولی زمان اجازه نداده است افزود: دوست داشتم در زمینه بیماری های غیر واگیر کارهای زیادی را انجام بدهم ولی تنها کاری که انجام شد فشار خون حدود 30 میلیون ایرانی را بررسی کردیم که اطلاعات 17/5 میلیون نفر آماده و او ماهانه شده اطلاعات و 2/5 میلیون نفر دیگر نیز در حال وارد شدن به سامانه می باشند.

طبق این بررسی 8/5 درصد افراد مشکوک ابتلا به فشار خون بودند و 4/5 درصد نیز فشار خون بالا داشتند که این افراد برای تحت درمان قرار گرفتن به مراکز درمانی راهنمایی شدند.

رخشانی در ادامه با اشاره به تهیه و تدوین برنامه ملی بیماری های غیر واگیر تا 1404 نیز عنوان کرد: عرضه قلیان را ممنوع کنیم ولی این امر به دلیل سیاست های غلطی که وجود دارد عملی نشده است چرا که ما به خاطر سیاست های غلط با افزایش 40 درصدی قلیان در کشور روبرو هستیم.

وی خاطرنشان کرد: قلیان یک معضل بلای جان مردم به خصوص جوانان شده و باید وزیر بهداشت جدید به این موضوع به طور جد بپردازد./ع2
برچسب ها: بهداشت ، قلیان ، وزارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.