سینما در این هفته به پایان سکوت مجید مجیدی و ناگفته های وزیر ارشاد اشاره دارد.

به‌گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران در این هفته خانه هنرمندان نشستی را برپا کرد و در این جلسه مجید مجیدی با اشاره به برخی هجمه‌ها و کج فهمی‌ها در طول ساخت فیلم محمد (ص) گفت: در هنگام شروع ساخت فیلم تقریبا با همه‌ی علمای شیعه و سنی جهان اسلام رایزنی کردیم، اما متاسفانه برخی کج فهمی‌ها باعث به وجود آمدن چالش‌هایی شد که پاسخ آن‌ها را به بعد از آماده شدن و نمایش فیلم واگذار کردیم.






در ادامه دکتر حسینی در جلسه شورای عالی سینما  با اشاره به اهمیت شورایعالی سینما گفت: شاید عده‌ای اهمیت این شورا را درک نکنند،بحث سینما در هیات دولت یعنی یک وزیر در مقابل همه هیات دولت و اگر قرار باشد یک امتیازی به سینما بدهند، بقیه هم مدعی می‌شوند و نگاه بخشی‌گری مانع می‌شد تا اینکه رئیس جمهوری از میان آن جمع جدا شد و مستقلاً به موضوعات سینما پرداخت.

وزیر ارشاد گفت: دوره اخیر هرکاری زیر سئوال رفت و مخالفت بدون دلیل و توجیه صورت می‌گرفت، بنابراین باعث می‌شد فعالیتهای جدید دیده نشود در حالی که فعالیت‌های جدید یک ضرورت است.

حسینی گفت: علیرغم گرایش و علاقه رئیس جمهوری به حوزه فرهنگ وهنر... بخاطر شرایط تحریم بخشی از برنامه‌ها متوقف شد و البته رقابت مجلس هم مانع بود.

وی در ادامه افزود: اعضاء صندوق حمایت از هنرمندان به سی و پنج هزار نفر افزایش پیدا کرده است که در حوزه سینما کمک‌های بسیار شایان توجهی به این هنرمندان عزیز از محل اعتبارات صندوق صورت گرفته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد به تحریم اسکار در سال گذشته اشاره کرد که تحریم اسکار یک تصمیم جمعی بود اما بعضی مقابل آن ایستادند.


افتتاحیه فیلم « فرزند چهارم » با حضور سید محمد خاتمی در سینما فرهنگ برگزار شد که بعد از دیدار های سید محمد خاتمی این برنامه از دیگر کار های وی به شمار می آید.

همچنین نشست جشنواره افق نو نیز در موسسه رسانه تصویری با حضور جمعی از خبرنگاران برگزار شد./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار