عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: آقای روحانی گفت سلطاني فر برای همه مسائل آماده پاسخگویی بوده و اطلاعات لازم را دارند و در این چند وقت که با وی صحبت کردم از آقای فردوسی پور کمتر اطلاعات ورزشی نداشته است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "قاسم احمدی لاشکی" نماینده مردم نوشهر و چالوس در صحن علنی امروز مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: ورزش جایگاه خواصی بوده که ایستایی در آن معنا ندارد و همیشه در آن تلاش و حرکت وجود دارد و زمانی که در ورزش قهرمانی ایران صاحب کرسی می‌شود با نواختن سرود ملی و به اهتزاز درآوردن پرچم کشور، شور و هیجان 75 میلیونی را شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: وزیر ورزش باید با تلاش و پر کار باشد و از آقای روحانی تشکر می‌کنم به خاطر وزیری که معرفی کردند چرا که تلاش زیادی داشته اما آقای سلطاني فر امروز مظلوم واقع شده‌اند.

عضو کمیسیون‌ آموزش و تحقیقات مجلس اظهار  داشت: امروز از فردی صحبت می‌کنیم که معاونت سیاسی حداقل سه استان را داشته است و استاندار سه استان بوده اما استاندار یعنی چه؟ یعنی اینکه رئیس شورای ورزشی یک استان را بر عهده داشته است ،‌یعنی رئیس شورای جوانان بوده و می‌تواند آن را برنامه ریزی کند اما از روزی که این دو ادغام شد مشکل ایجاد شده است.

وی در ادامه گفت: بر اساس آخرین سر شماری مسکن برای سنین یازده تا پانزده سال حدود 4.6 میلیون نفر و برای افراد پانزده تا 29 سال قریب جمعیت 24 میلیون نفر  می‌شود که جمع این دو می‌شود بیست و هشت و نیم میلیون نفر اما نتوانسته‌ایم در این سازمان و وزارتخانه آن ها را بپذیریم و آن ها برادران ناتنی ورزش شده اند و حتی ارث نمی‌برند.

نماینده مردم نوشهر و  چالوس افزود: آقای سلطانی فر وعده داده اند تا این مشکلات را از بین ببرند و به وضعیت بیکاری، ازدواج جوانان و همچنین الیت‌های جوان که هم اکنون شاهد پدیده فرار مغزها هستیم سر و سامان دهند.

احمدی لاشکی بیان داشت: آقای سلطانی فر آمده تا به استقلال کامل فدراسیون‌ها بپردازند و هم اکنون سیزده فدراسیون با سرپرست اداره می شود و غالب فدراسیون ها مشکل مالی دارند که قرار است ساماندهی شوند .

وی ادامه داد: آقای سلطانی فر کار استانداری انجام داده است و می‌تواند اقتصاد را کنار ورزش گرد هم بیاورد تا بتواند فضای ورزش را با  اقتصاد تقویت کند که این یک پوئن مثبت است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: آقای سلطانی فر به ورزش همگانی و تقویت جایگاه ورزش، پیشکسوتان توجه نشان داده است و اعلام می‌کنم در همه رشته‌های ورزشی سرمایه گذاری می‌کنند اما دوستان مخالف دغدغه داشتند که آیا همه چیز پرسپولیس و استقلال است من هم معترض هستم که یک ورزشکار دو میلیارد بگیرد اما یک رشته ورزشی در شهرستان صد هزار تومان هم اعتبار نداشته باشد که این جای اشکال است البته ایشان برای همه رشته ها برنامه دارد.

نماینده مردم نوشهر و چالوس افزود: آقای روحانی گفت وي برای همه مسائل آماده پاسخگویی بوده و اطلاعات لازم را دارند و در این چند وقت که با وی صحبت کردم از آقای فردوسی پور کمتر اطلاعات ورزشی نداشته است.

وی ادامه داد: باشگاه‌های شمشک نوشهر و نساجی مازندران سال‌های سال قدمت دارد اما تا به حال دیده نشده است و باید  برای  باشگاه‌های با اصالت  با تشکیل کمیته  اقدامات جدی انجام شود  و توجه ویژه به ورزش بانوان چرا که نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد اما این مسائل فقط در مقام گفتار بوده و در عمل دیده نشده است اما تشکیل مراکز استعداد یابی در سراسر کشور راهی برای ایجاد عدالت در نخبگان ورزشی است.

احمدی لاشکی تصریح کرد: چالش های مهمی از جمله ناکار آمدی و اعمال روش مدیریت و سازمان ورزشی وجود دارد که وی به طرح های ورزشی نیمه تمام در سطح کشور اشاره کرده و برنامه خود بر مسائل فرهنگی و اخلاق گرایی در ورزش تاکید کرده اند و همچنین در ورزش ما ضعف اطلاعاتی وجود دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان داشت: متاسفانه امروز آمار دقیق نداریم که چقدر ورزشکار حرفه ای و آماتور داریم برخی گفته‌اند رشته وی به ورزش ربطی ندارد اما به نظر من مدیر ورزش باید سیاست مدار چیره دست باشد چرا که اعتقاد دارم رابطه ورزش و سیاست جدا ناشدنی است.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در پایان خاطر نشان کرد: آقای سلطانی فر دانشجوی دکترا و رشته مدیریت و توسعه بوده که به همین خاطر این فرد می‌تواند بهترین شخص باشد چرا که هم کار اجرایی و هم کار علمی انجام داده است.

بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ورزش + صوت

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار