ماینده مردم تهران در مجلس گفت: آقای روحانی عده‌ای می‌خواهند از تعادل، افراط درست کنند و هم اکنون سوء استفاده‌هایی در حال رخ دادن است و هر کس که بر مبانی پا فشاری کند می‌گویند افراطی و هر کس دلش را به آن طرف بدهد می‌گویند اعتدال است و می‌دانیم که رئیس جمهور کشورمان به دهن آن‌ها می‌زند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "حجت‌الاسلام حمید رسایی" نماینده مردم تهران در مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: در ابتدا باید بگویم بنده فقط جهت مخالفين از وزرای پیشنهادی ثبت نام نکرده‌ام بلکه بر اساس قرعه‌کشی نام من در لیست مخالفان درآمد.

وی با اشاره به مخالفت خود با وزیر پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد تصریح کرد: جنس مخالفت من در این حوزه از جنس دغدغه است و احساس من این است که آقای جنتی با تمام فضایلی که دارد قادر به حل مشکلات موجود نیست و البته شاید توضیحات وی این دغدغه را برطرف کند به هر حال وی از خانواده‌ای است که راس آن یک رجل با بصیرت دینی- سیاسی که همچون کوه در برابر دشمنان ایستاده است قرار دارد هرچند ما نمی‌خواهیم به آیت‌الله جنتی رای دهیم بلکه فرزند وی وزیر پیشنهادی است .

این نماینده مجلس با بیان اینکه جنتی در مصاحب‌ ای عنوان کرده که در برنامه‌های خود به شخصي ارادت فکری دارد گفت: بسیاری از آسیب‌های فرهنگی ناشی از تفکر و مدیریت همان شخصی است که آقای جنتی به وی چنین ارادتی را دارد البته آن آسیب‌ها سبب شد که کسانی که از آن ها حمایت شده بود بدترین رفتارها را با آن فرد کرده بودند.

وی اضافه کرد: اهمیت فرهنگ نسبت به سیاست،‌ امنیت، علم، بسیار ریشه‌ای است و به عنوان یک زیر ساخت مدنظر است چنانچه که هر لایحه‌ای برای تصویب به مجلس می‌آید باید پیوست فرهنگی داشته باشد و متاسفانه از سوي دولت‌های قبلی چنین مسئله‌ای رعایت نشد.

رسایی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد دم دستی نیست، گفت: چنین وزارتخانه‌ای در بخش اجرائی و فکری داراي اهمیت است و محصولات آن غیر محسوس است اما برخي به اشتباه فکر می‌کنند که ساختن سالن نمایش، سینما و یا کتابخانه کار فرهنگی صورت می‌گیرد اما باید بداند که این اقدامات عمرانی است و کار فرهنگی یعنی اینکه چه کتابی و چه فیلمی در آن کتابخانه  ورود پیدا می‌کند و بنده چنین تذکری را بارها به آقای احمدی‌نژاد دادم .

نماینده مردم تهران به مقوله‌های مهم در عرصه فرهنگی اشاره و تصریح کرد: اگر چنانچه محصولات فرهنگی از غرب کپی نشده و در احیای باورهای دینی مردم به ایفای نقش بپردازد، روحیه‌ی ضد استکباری، وطن دوستی مقاومت را زنده کنند می‌توانیم نام فرهنگ را بر آنها بنامیم.

وی اضافه کرد: برنامه‌ی مدون، تغییر فرهنگ عمومی، بهبود وضعیت حجاب، خود باوری مسائلی است که در برنامه‌های آقای جنتی مشاهده نمی‌شود و علی‌رغم تلاش‌های احمدی نژاد در تغییراتی که در فرهنگ عمومی ایجاد کرده بود ولی وزارت ارشاد در دولت وقت نتوانست اقدامات اساسی را انجام دهد چرا که ایجاد تغییرات اساسی جزئی از شخصیت رئیس‌جمهور سابق بود.

رسایی با اشاره به تفکرات مختلف از سوی وزاری پیشین وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: تفکرات سکولاریستی و یا تفکرات مبتنی بر قرآن و مسجد از سوی وزرای قبلی قابل مشاهده بود که در هر دوی آن‌ها اشتباهاتی را داشتیم و حتی برخی از وزیرانی که اکنون در سازمان‌های جاسوسی به ارائه مشاوره و در رسانه های غربی به تحریم در رابطه با ایران می‌پردازند این کجا و آن کجا؟ یکی تعمدی با برنامه و یکی دیگر غیر عمد و قابل جبران بود.

وی بیان داشت: در دوره‌ای وزارت ارشاد ما به جایی رسیده بود که مراجع قم وزیر ارشاد را به قم راه ندادند این دغدغه ای است که گفتم. آقاي جنتي نگذارید چنین اتفاقی برای بار دیگر بیافتد و به یاد دارم که آقای "سید جواد تبریزی" یکی از مراجع تقلید به ذکر خاطره‌ای پرداخت و گفت: وزیری که هم اکنون در خارج از کشور به سر می‌برد و رئیس‌جمهور و مجلس وقت تمام قد از او حمایت می‌کردند به او تذکراتی را دادم که سرش را تکان داد و گفت: باشد. اما وقتی از اتاق من بیرون رفت با چشم باطن گفتم که این آدم عاقبت به خیر نمی‌شود.

نماینده مردم تهران ادامه داد: آقای رحمان‌دوست زمانی که شما مشاور دولت اصلاحات بودید اعلام کردید که آن وزیر معتقد به "دفاع مقدس" نبودو ما می‌بینیم که هم‌اکنون فعالیت‌هایی در حال انجام شدن است. خدایی نکرده ممکن است شما را به آن سمت و سو ببرند و يا در دوره‌ای "مقام معظم رهبری" فرمودند تهاجم فرهنگی اما عده‌ای گوش نکردند و گفتند تعامل و یا تبادل فرهنگی که تبدیل به شبیخون فرهنگی شد و یا حتي عده‌اي در دوره‌ای گفتند: " زنده باد مخالف من" عملا سگ‌ها را رها کردند و سنگ‌ها را بستند. آقای جنتی ما در حال حاضر شاهد فعالیت مجدد آن آدم‌ها هستیم و می خواهیم که شما با برنامه‌های خود برای عدم بازگشت آن آدم‌ها به ما در اين باره توضیح دهید.

نماینده مخالف وزیر پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد با اشاره به شعار "توسعه سیاسی" از سوی دولت وقت اظهار داشت: کسانی که چنین شعاری را برای بالا رفتن مشارکت سیاسی سر می‌دادند در انتخابات شوراها با کمترین مشارکت ملی مواجه شدند چنین توسعه سیاسی دروغ بوده و حتی عده‌ای نهادهای امنیتی ما را مورد خطاب قرار دادند و بعد در نشریات زرد نفوذ پیدا کرد از جمله مسائلی بود که پیش‌روی ما به عرصه فرهنگی بود.

وی افزود: یکی از روزنامه‌نگاران فراری در خارج از کشور عنوان کرده بود که ما زمانی در نشریات آرایشی زنان به فعالیت می‌پرداختیم اما بعد از جریان اصلاحات روزنه‌ای نفوذی باز شد که به نشریات سراسری ورود پیدا کردیم آقای جنتی این‌ها دوباره فعال شدند و من می‌دانم که جنس "حجت‌الالسلام و‌المسلمین دکتر حسن روحانی" چون خودش کتک خورده این‌ها است باج نمی‌دهد. و شما باید برنامه‌های خود را در وزارت ارشاد اعلام کنید.

رسایی افزود: عده‌ای دم از تسامح و تساهل و توهم و توطئه می‌زدند و هر نهادی را که اعم از سپاه، بسیج، رسانه ملي و قوه قضائیه که مرتبط به رهبری بود متولی دین سخت می دانستند و حتی با عنوان این شعار که "سیمای لاریجانی تعطیل باید گردد" آقای علی لاریجانی را به عنوان یکی از متولیان دین سخت معرفی کردند و حتي روزنامه کیهان از جمله ارگان‌هایی بود که مورد خطاب و عناد آن ها قرار گرفته بود این نهادی بود که "کسی به عنوان باز جو به زندان‌ها می‌رفت و می‌گفت این‌ها آدم نمی‌شوند و به نوعی رئیس جنگ روانی آن‌ها به حساب می‌آید" همه را متولی دین سخت معرفی کردند.

نماینده مردم تهران، شمیرانات و ری بیان داشت: عده ای می‌خواهند از تعادل، افراط درست کنند. آقای روحانی هم‌اکنون سوء استفاده هایی در حال رخ دادن است و هر کس که بر مبانی پا فشاری کند می‌گویند افراطی و هر کس دلش را به آن طرف بده، می‌گویند اعتدال است و حتی در آن دوران شاهد حمایت وزارت ارشاد از کسانی بودیم که شعار "توپ تانک بسیجی دیگر اثر ندارد" سر می‌دادند.

رسایی افزود:  شما که می‌گويید ما دولت اعتدالی هستیم بدانید افراطی ها جنب و جوش پیدا کردند و در حال باز گشت هستند اما از رئیس جمهور کشورمان تشکر می کنم که جلوی ورود و معرفی آن ها را گرفته‌ است.

وی خطاب به وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آقای جنتی گفتيد من ارادت به شخصی دارم باید بگویم همین وزیری که در رادیوهای فارسی زبان بیگانه نشسته به همان جا ارادت فکری داشت و قصد تغییر قانون اساسی را داشت تا بدین طریق رئیس جمهورش را مادام العمر کنند این جاست که آسیب های فرهنگی رخ می‌دهد آنچه که مسلم است این است حوزه فرهنگی باید در حوزه‌ی رهبری قرار گیرد.

نماینده مردم تهران با اشاره به برنامه های وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: صحبتی از قانون جامع رسانه نشده ، عملکرد و هیئت مدیره موسسات فرهنگی  نامعلوم است و یا برنامه هایی که در اوقاف و سازمان‌های فرهنگی ،‌کانون‌های فرهنگی مساجد باید مشخص شود در برنامه‌های شما وجود ندارد چرا که این سازمان ها باید تهاجم فرهنگی را رصد کنند و نقش صدور فرهنگی را بر عهده داشته باشد.

رسایی با اشاره به اظهارات مقامات و سیاست مداران آمریکایی درباره چگونگی مقابله با جمهوری اسلامی گفت: بنا بر اذعان برخی از آمریکایی‌ها مبنی بر اینکه " آمریکا نمی‌داند در ایران با چه کسی طرف است اما ظاهرا روزهای سخت ما با روی کارآمدن اصلاح طلبان( آن وقت) سپری شده و کرسی های مجلس ششم را هم توانستند فتح کنند لذا از این پس شاهد فرو ریختن این نظام سر کش خواهیم بود " اما اکنون بعد از گذشت 16 سال این نظام وجود دارد و آن ها سرنگون شده‌اند در واقع آن‌ها با دل بستن به این تغییر و تحولات به دنبال رسیدن به اهداف خود هستند اما می‌دانیم که رئیس جمهور کشورمان به دهن آن‌ها می‌زند.

وی مهم‌ترین حرکت در جهت براندازی ایران از سوی غربی‌ها را تغییرات فرهنگ کشورمان دانست و گفت: اینکه برخی اعلام می‌کنند که فرهنگ برای سیاست نیست دروغ است و شاهدیم که برخی از آن‌ها می‌گویند که "ما با ایران کار سیاسی نخواهیم کرد " و کار ما صرفا فرهنگی است و اصول استراتژی مبارزه با فرهنگ است و در صدد تغییر بینش فرهنگ ایران هستیم که این امر با کتاب و سیاست عوض می شود و برای تغییر در ایران نیازمند پایگاه‌هایی در این کشور هستیم با اعلامیه دادن ،‌تجاوز کردن کاری پیش نم‌ رود"

رسایی ادامه داد: اخیرا اخباری از سوی باشگاه خبرنگاران منتشر شد که یکی دیگر از عناصر می گوید " اقشاری از مردم شعار سرنگونی رژیم را نمی‌پذیرند و اوضاع ایران به گونه‌ای است که امکان جدی وجود دارد که جمهوری اسلامی بماند ولی حاکمیت جمهوری اسلامی یعنی ولایت فقیه برود و دیگر نباید سرنگونی جمهوری اسلامی حرف بزنیم سیاست ما باید در جهت ولایت فقیه باشد یعنی تلاش برای جذب نیروهایی که جمهوری اسلامی را می‌خواهند ولی ولایت فقیه را نمی خواهند.

نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: کسانی که می‌گویند جمهوری اسلامی را می‌خواهند اما شعار مرگ بر ولایت فقیه را در فتنه 88 سر می دهند و این دلیلی است که نسبت به فتنه حساسیت داریم.

بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی + صوت



انتهاي پيام/


برچسب ها: رسایی ، مجلس ، فرهنگ ، ارشاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار