دوستان و خانواده باید مراقب شما باشند و شما را در ترک کردن تشویق نمایند.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، اما برخی از مردم ممکن است تهدید کنند و یا موجب تضعیف کردن تلاش شما برای ترک کردن شوند. بهتر است از این افراد دوری کنید.
آب سرد را جرعه جرعه بنوشید، این عمل جلوگیری از سیگار کشیدن می کند. تحقیقات جدید نشان می دهد که نوشیدن آب سرد با نی باعث آزاد شدن هورمون دوپامین می شود. هورمون دوپامین باعث ایجاد حس خوب می شود و افکار منفی را دور می کند.

تشخیص به جای پاداش
لازم نیست صبر کنید تا از فواید زندگی بدون سیگار، لذت ببرید. یک لیستی از مزایای سیگار نکشیدن، تهیه کنید.

پرهیز از مصرف الکل
نوشیدن الکل یکی از موارد شایعی است که باعث می شود افراد به کشیدن سیگار روی آورند. عادت های خود را کنار بگذارید و الکل و سیگار را ترک کنید.
مسواک زدن دندان ها
با ترک سیگار، تنفس شما بوی بهتری می دهد. دندان های خود را مرتبا مسواک بزنید. در این صورت، شما تمایل کمتری به سیگار کشیدن دارید و دهانتان بوی تازگی می دهد.
محل هایی را بیابید
هرگاه دوباره وسوسه شدید که سیگار بکشید، به جایی بروید که نمی توان در آنجا سیگار کشید، مانند: سینما، کتابخانه و ... . هرچه بیشتر به این مکان ها بروید، راحت تر می توانید وسوسه سیگار کشیدن را ترک کنید.
برنامه ریزی
در طی هفته های اول ترک سیگار، روزهای خود را با چیزهایی که می خواهید و یا نیاز دارید، پر کنید.برنامه ای برای دورهم جمع شدن و غذاخوردن با دوستان یا فامیل ترتیب دهید./ع

برچسب ها: ترک ، سیگار ، تشویق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.