پژوهشگران به تازگي دريافته اند علاقه به خوردن و اعتياد به شيريني و مواد غذايي چرب از دوران جنبيني در بدن انسان تحت شرايط خاصي به وجود مي آيد و مي تواند در كل زندگي همراه فرد باشد.

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛ براساس يك پژوهش جديد دانشمندان دريافته اند كه مادران بارداري كه در طول دوران بارداري علاقه بيشتري به مصرف مواد غذايي چرب و همينطور مصرف بالاي شيريني و شكلات داشته اند داراي فرزنداني شده اند كه آنها نيز اين خصوصيت را در خودشان دارند.

گفتني است اين علاقه به شيريني و مواد چرب مي تواند باعث تغيير سيستم پاداش مغز كه در قسمت جلوي سر جنين قرار دارد بشود و سبب شود تا از كودكي به خوردن مواد شيريني نوعي اعتياد پيدا نمايند.

پزشكان اين آزمايش را بر روي موش ها نيز انجام داده اند و همين نتيجه را بدست آورده اند پزشكان دريافته اند كه اصلي ترين ماده اي كه سبب اعتياد به شيريني ها در كودكان مي شود مصرف بيش از حد شكر در دوران بارداري توسط مادر است.

پزشكان توصيه مي كنند تا مادران باردار مصرف بيش از حد شكر ، شيريني و شكلات به دليل بروز مشكلات و عوارض سلامتي براي خود و كودكشان جدا خودداري نمايند.
برچسب ها: جنین ، شیرینی ، مغز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار