نخستین میزگرد کشور عراق به منظور بررسی موانع و مشکلات صادرکنندگان و ارائه راهکار جهت حل مشکلات و موانع صادرات به کشور عراق با حضور مسئولان ایرانی و عراقی، تجار، بازرگانان و صنعتگران برگزار می‌شود.

 

 

 

به گزارش گروه استانها باشگاه خبرنگاران  منطقه‌خوزستان، مهدی نیک‌پی گفت: این میزگرد در راستای توسعه صادرات غیرنفتی و به منظور شناخت وضعیت اقتصادی، تجارت خارجی، ترکیب کالاهای صادره به این کشور و معرفی پتانسیل‌های صادراتی منطقه آزاد اروند و بررسی موانع فرآوری صادرکنندگان و تعمیق و توسعه تجارت با این کشور برگزار می‌شود.

وی ادامه‌داد: ارزش صادرات منطقه آزاد اروند به کشور عراق در چهار ماهه نخست امسال 176 میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال‌گذشته به میزان 102 میلیون دلار معادل 73 درصد رشد داشته است.

نیک‌پی با اشاره به محصولات صادراتی منطقه آزاد اروند به کشور عراق، گفت: مواد شوینده، مواد غذایی و مصالح ساختمانی از جمله محصولات صادراتی به عراق است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند تصریح‌کرد: یکی از بهترین کشورها جهت صادرات، کشور عراق است؛ صادرکنندگان ما شناخت خوبی از ذائقه و فرهنگ شهروندان عراقی دارند و از دست دادن بازار عراق فرصت‌هایی را از تجار و صنعتگران ایرانی خواهد گرفت که جبران‌ناپذیر است.

وی اظهار کرد: این میزگرد به منظور بررسی موانع، مشکلات و توسعه مبادلات تجاری صنعتگران، تجار و صادرکنندگان منطقه آزاد اروند با عراق و ارائه راهکارهای اجرایی جهت حضور در بازار این کشور برگزار می‌شود.

نیک‌پی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اهداف برگزاری این میزگرد، آمادگی صادرکنندگان، صنعتگران و بازرگانان منطقه جهت حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی بازرگانی عراق که در بغداد و بصره طی سال‌جاری برگزار می‌شود، است.

وی تاکید کرد: هم سویی با تحولات بازار گسترده و متنوع عراق، افزایش کیفیت و کسب اطلاعات حقوقی و تجاری جهت حفظ و گسترش سهم بازار در این کشور الزامی به نظر می‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.