دوندگان جامائیکایی برخلاف سال قبل مسابقات جهانی که به دلیل دوپینگ محروم بودند امسال بدون استفاده از مواد نیروزا به عنوان نخست جهان دست یافتند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران رقابت های دوی 100 متر در جهان همیشه از اهمیت بالایی برخوردار بوده چراکه سریعترین دونده جهان در فاصله زمانی بسیار کوتاه مشخص می شود در آخرین دوره رقابت های جهان که آوردگاهی برای خودنمایی بزرگان و اسطوره های این ورزش محسوب می شود اوستین بولت دونده اسطوره ایی جهان موفق شد به عنوان نخست با رکورد 77/9 ثانیه دست یابد این در حالی است که رکورد ثبت شده در جهان 58/9 ثانیه است هرچند وی موفق نشد در رقابت های قهرمانی جهان مسکو رکورد خود را تکرار کند اما همین رکورد به اندازه کافی لازم بود که بار دیگر او را به عنوان قهرمان جهان بشناساند پس از وی نیز دنده آمریکایی جاستین گالیتن و شتاکارتر از جامائیکا با ثبت رمورد 58/9 و 95/9 دوم و سوم شدند بولت در حال حاضر 6 عنوان قهرمانی را در کارنامه خود به همراه دارد.

اوسین بولت در پایان  این مسابقه گفت: من بسیار خوشحالم و سعی می کنم در مسابقات آینده بهتر شوم و رکوردم را تحقق بخشم.

این موضوع  در حالی است که اوستین بولت به خود لقب " افسانه زنده" را داده بود و در رقابت های مسکو نیز این او را به اثبات رساند و نتایج هم اعتماد به نفس او را بیش از گذشته بالا برد.

ورزش دو و میدانی همیشه نام جامائیکا را بر سر زبان ها انداخته و به نوعی این کشور را بالا برده و بر سر زبان ها انداخته است.
 
اما با وجود درخشش دوندگان  جامائیکایی، عده ای هم بودند که پیش از آنها با مثبت اعلام شدن آزمایشی دوپینگ به نوعی موجبات شرمساری را برای این کشور و ورزش دو ومیدانی آن فراهم کردند به طوریکه به دلیل دوپینگ در سال 2010 به هنگام برگزاری  رقابت قهرمان جهان در کره جنوبی به دوندگان  جامائیکایی محروم بودند .

اوسیون بولت اخیرا اعلام کرد که من به این مسئله کاملا آگاهم که یک دونده پاک هستم.

 ورنیکا کمپل برادون دونده 200 متر المپیک، آسافا پاول دارنده رکورد المپیک و جهان، شروناسیمسون دارنده مدال طلای المپیکی همگی دوندگان دو میدانی بودند که با مثبت اعلام شدن آزمایشی دوپینگیشان از حضور در مسابقات محروم شدند.

 هفته گذشته نیز سایت فیفا اعلام کرد یکی از فوتبالیست های معروف جامائیکایی در بازی مقابل هند و رای از نیروزا استفاده کرده است./چ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار