رییس ثبت احوال صومعه‌‏سرا گفت: تا پایان تیرماه سالجاری 563 نفر در این شهرستان ولادت یافتند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، سید حسن نورانی عصر روز گذشته در جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی شهرستان صومعه ‏سرا که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: در طی این مدت 668 فقره ازدواج در شهرستان صومعه سرا ثبت شد.

وی از وفات 324 نفر در طی این مدت در شهرستان صومعه‌‏سرا خبرداد و افزود: 63 فقره طلاق نیز در این مدت در این شهرستان رخ داده است.

نورانی در ادامه با اشاره به اینکه در سال گذشته 9.1 افزایش ولادت در شهرستان صومعه‌‏سرا به ثبت رسیده یادآور شد: در این مدت یک هزار و 283 نفر در این شهرستان متولد شدند.

وی از رشد 7.6 درصدی طلاق در سال 91 در شهرستان صومعه ‏سرا خبر داد و گفت: در این مدت یک هزار و 303 فقره ازدواج در این شهرستان ثبت شد.

رییس ثبت احوال صومعه‏‌سرا در ادامه با بیان اینکه هم اکنون همه دفتر ازدواج و طلاق این شهرستان برای ثبت آمارهای روزانه خود مکانیزه شده‌‏اند، اضافه کرد: ثبت به موقع وقایع حیاتی ضمن حفظ حقوق مدنی شهروندان به پردازش اطلاعات و آمار این سازمان کمک موثری می‏‌کند.

نورانی با اعلام اینکه طرح پویش وقایع حیاتی از چهار سال گذشته در شهرستان صومعه‏‌سرا آغاز شده است، گفت: هم اکنون 98 درصد وقایع حیاتی در این شهرستان به ثبت رسیده که این رقم در چند سال گذشته 57 درصد بود.

‌وی ادامه داد: ثبت تولد در مهلت قانونی 15 روزه و وفات در مهلت قانونی 10 روزه از جمله مواردی است که بی‏توجهی به انجام آنها پیامدها و مشکلات زیادی برای خانواده‌‏ها و ارگان‏‌های مسئول دارد.

نورانی اضافه کرد: آگاهی نداشتن مردم از تبعات منفی ثبت نشدن این وقایع، باعث پایمال شدن حقوق مدنی شهروندان می‌‏شود.

‌وی با اشاره به اینکه ثبت وقایع حیاتی چهارگانه فقط از عهده اداره ثبت احوال ساخته نیست، افزود: باید تمام دستگاه‏‌ها، شوراهای اسلامی، دهیاران، شهرداران، بیمارستان‏‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی بطور جدی با ثبت احوال صومعه‌‏سرا همکاری کنند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: ولادت ، صومعه سرا ، گیلان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.