مشاور رئيس جمهور در واكنش به اظهارات حكيمي نماينده رودبار در مجلس، گفت: این فرد برای من شناخته‌شده نیست و حرف وي اعتبار ندارد نه به لحاظ حقوقی و نه به لحاظ حقیقی با فکرشان، پایگاه و طرز فکرشان اصلا آشنا نیستم، از کجا و کدام مدرک علیه بزرگ‌تر از خودش حرف می‌زند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، حکیمی، یکی از نمایندگان مجلس که روز دوشنبه با اشاره به جلسه‌ای در حضور آقای هاشمی گفته بود در این جلسه آقای هاشمی شورای نگهبان را دستگاه امضای رهبری خواندند که ما به اعتراض جلسه را ترک کردیم، البته ما احترام آقای هاشمی را تا زمانی که برای رهبری محترم هستند، حفظ خواهیم کرد، اما در رقابت‌های انتخاباتی همراه شما بوده‌ایم و تا زمانی که در مسیر انقلاب حرکت می‌کنید، باز هم از شما دفاع خواهیم کرد.

پس از این اظهارات دفتر آیت‌الله هاشمی نسبت به اظهارات او و دیگر نمایندگان که مجلس را فرصت خوبی برای هجمه به وي یافته بودند، جوابیه‌ای صادر کرد و خواستار فرصتی برای پاسخگویی به این اتهامات شد. اما روز گذشته حکیمی با ارسال نامه‌ای بار دیگر اظهارات خود را تکرار کرد.

در این راستا با اکبر ترکان، مشاور رئیس‌جمهور طي گفتگو با روزنامه آرمان گفت که اصلا حکیمی را نمی‌شناسد و اظهارات او دارای اعتبار نیست. او همچنین درباره اتفاقات دو روز اخیر در مجلس هم توضیحاتی به آرمان داد که متن این گفتگو در ادامه می‌آید.

اوضاع مجلس در دو روز گذشته چگونه بوده است و برخورد مجلس با وزرای پیشنهادی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

برخورد مجلس با وزرای پیشنهادی عالی بوده است؛ حتی مخالفت‌های بی‌منطق اقلیت تندرو مجلس در مشخص شدن افرادی که می‌خواهند جلوی دولت یازدهم ایستادگی کنند، کمک بسیاری به ما کرد. بالاخره مخالفان دولت از سایه بیرون آمدند. من این اتفاقات را مبارک و میمون می‌دانم. از مردم خواهش می‌کنم مذاکرات مجلس را به‌طور کامل ببینند و گوش بدهند تا عملکرد نمایندگان خودشان را مورد ارزیابی قرار بدهند و این سخنان و اظهارنظرها را تحلیل کنند تا در دو سال آینده یعنی در انتخابات مجلس دهم بهتر تصمیم‌گیری کنند. باید ببینند که کدام یک از نمایندگان مجلس در چارچوب آرمان‌های مردم حرکت می‌کنند. اتفاقات دو روز گذشته مجلس بسیار برای ادامه کار دولت یازدهم مناسب و پربرکت بود؛ بالاخره مخالفان اعتدال از سایه بیرون آمدند و تمام‌رخ مقابل دولت ایستادند. امیدوارم در دیگر صحنه‌ها هم مخالفان دولت همان‌طور که در مجلس نقاب از چهره برداشتند، نقاب از چهره بردارند تا هم ما دولتیان آنها را بشناسیم و هم مردم. چند بزنگاه اساسی وجود دارد که مردم عملکرد موکل خود را خواهند دید که یکی از بزنگاه‌های تاریخی برای نمایندگان مجلس، همین جلسه رای اعتماد به وزراست. من از همه مردم خواهش می‌کنم جلسات رای اعتماد را ببینند تا بدانند که مخالفان واقعی اراده آنها چه کسانی هستند. ما در دولت اصلا از برخوردهای نا‌هنجار برخی از نمایندگان ناراحت نشدیم؛ انتظار چنین برخوردی می‌رفت. بالاخره به جای اینکه در تاریکی فحش بدهند، تمام حرف‌هایشان را به صورت علنی بیان کردند. خیلی خوب شد، باید مردم و رسانه‌ها می‌دانستند که در این مدت تحت فشار لابی‌های چه اشخاصی قرار داشتیم. مردم باید بدانند بعد ازاینکه این گروه کشوری را که با این مشکلات و میزان بدهی تحویل دولت یازدهم دادند، اکنون چگونه مدعی‌اند و در تریبون‌های مجلس فریاد می‌زنند. حرف‌هایی که می‌زنند نه حرف انقلاب اسلامی است و نه منطقی. این گروه در مجلس اقلیتی بودند که هویت‌شان برای همه هویدا شد. مردم وقایع مجلس را دنبال کنند تا بهتر این گروه تندرو را بشناسند و در انتخابشان برای نمایندگان دور بعد مجلس دقت کنند.

امروز بحث فتنه بیش از هر بحث دیگری در مجلس و در جریان بررسی وزرای پیشنهادی مطرح می‌شود به نحوی که برخی وزرا را منتسب به جریان فتنه می‌کنند؛ چه پاسخی برای مخالفان وزرای پیشنهادی دارید که بحث‌شان فتنه است؟

روز دوشنبه یکی ازآقایان درمجلس حرف خوبی زد. این عده‌ای که در طول چهار سال اخیر «فتنه» حرف اول و آخر کلام‌شان شده است، کاسب فتنه هستند. به‌نظرم این عده‌ای که در مجلس فتنه را چماقی برای برخورد با کارآمدترین نیروهای نظام کرده‌اند، دلال فتنه هستند. ما باید یک دفعه، یک جلسه بگذاریم و در آن جلسه اتفاقات سال88 و پس ازآن را بشکافیم تا مشخص شود راس فتنه و دلال فتنه چه کسی است؟ اضلاع فتنه چه کسانی هستند؛ دست‌اندرکاران این جریان چه کسانی بودند و باید بررسی کرد که چه کسانی دلال، کاسب فتنه و راس فتنه هستند. آقای نجفی می‌گوید تا 29خردادماه یک نظر داشته و بعد سخنان رهبری یک نظر. التزام واقعی به ولایت فقیه هم این است که از حکم حکومتی باید اطاعت شود. وی از حکم حکومتی رهبری اطاعت کردند. برداشت‌هایی که عده‌ای از ارزش‌ها دارند برداشت کاملا درستی نیست. اینها فهم درستی از موضوع ندارند، مقام معظم رهبری هم برداشت‌های این عده را قبول ندارند. التزام به ولایت فقیه مساوی است با اطاعت از حکم حکومتی. متاسفانه مدعیان پرمدعا امروز درک و فهم درستی از موضوع ندارند، اتفاقات 88 را بهانه‌ای برای سد کردن راه دولت یازدهم قرار داده‌اند و درصدد انتقام‌گیری از دولت یازدهم از طریق متهم کردن وزرایش به حضور در راهپیمایی‌های سال 88 هستند البته هیچ مدرکی از وزرای کارآمد و افراد قانونمند دولت یازدهم در دست ندارند که اگر داشتند معلوم نیست چه می‌کردند.

آقای حکیمی، نماینده رودبار اتهاماتی را علیه دولت در جلسه علنی مجلس مطرح کرد. موضوع مورد بحث‌شان چه بود؟

حرف این اشخاص دارای اعتبار نیست. این فرد برای من شناخته‌شده نیست، نه به لحاظ حقوقی و نه به لحاظ حقیقی با فکرشان، پایگاه و طرز فکرشان اصلا آشنا نیستم. از کجا و کدام مدرک علیه بزرگ‌تر از خودش حرف می‌زند. این شخص و نزدیکانش در جریان انتخابات برای تبلیغ جناب آقای روحانی آمدند و ما دیدیم افرادی که نزدیک به وی بودند با طرز فکر ما در یک طیف قرار نمی‌گیرند. زمانی که همکاری با آنها را تشخیص ندادیم، شروع به هتاکی و جوسازی علیه ما کرد. افرادی که با وی همراه بودند، افراد هوچی‌گری بودند که در شأن ستاد روحانی نبودند. روزی که برای تقدیر و تشکر از اعضای ستادهای فعال در شهرستان‌ها، دکتر بانک سهمیه‌ای حدود هزار کارت دراختیارشان قرار داد، متاسفانه شخصی که آقای حکیمی را هدایت می‌کند، با زدن اس‌ام‌اس به آدم‌های تحت مدیریت خود، هزاران نفر را به محل همایش ریخت و باعث ایجاد درگیری و شکستن درها و خسارت به ساختمان همایش شد. درواقع افرادی که اطرافشان قرار دارند، افراد مناسب و تائیدشده‌ای نیستند. این شخصی که در مجلس این‌گونه علیه ما سخن می‌گوید، هویتش برای من احراز نشده است. اصلا کیست این آقا؟!

به نظر شما چند نفر از افراد معرفی شده کابینه رای اعتماد خواهند آورد؟


معتقدم اگر همه دوستان مانند آقای نجفی از خود دفاع کنند، کابینه با رای بالایی توسط مجلس تایید خواهد شد. اگر نماینده‌ای با دلیل و سند، برنامه وزیری را زیر سوال برد و مخالفت کرد، ما استقبال می‌کنیم و از فرمایشات و پیشنهادات آنها استقبال خواهیم کرد اما به‌نظرم برخورد کلی نمایندگان مجلس با وزرای پیشنهادی خوب باشد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: حکیمی ، ترکان ، اکبر ، کابینه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار