فرماندار نیر از برگزاری جشنواره آش های سنتی در 15 شهریور در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / میرفخرالدین زاهد در جلسه کارگروه گردشگری و توسعه شهرستان نیر افزود: این جشنواره در منطقه توریستی بولاغلار نیر با حضور بانوان آشپز برگزار شده و در آن بیش از 50 نوع آش و دست پخت های آشپزان پخت خواهد شد.

وی افزود: در کنار این جشنواره مسابقات بازی های بومی محلی استان اردبیل هم پیش بینی شده است.

فرماندار نیر جذب گردشگران و بهره گیری از فرصت های مناسب برای معرفی توانمندی های بانوان و جذب سرمایه گذاران را از اهداف برگزاری این جشنواره ذکر کرد.

زاهد اظهار کرد: برگزاری این جشنواره علاوه بر معرفی بولاغلار به عنوان یک منطقه گردشگری بی نظیر در معرفی بیش از صدها آش سنتی در منطقه و احیای برخی از سنت ها موثر بوده است.

وی گفت: در سال های اخیر تلاش شده با برگزاری جشنواره های تابستانی علاوه بر جذب مسافران و گردشگران علاقمندان بی شماری را نیز در حوزه سرمایه گذاری فرا بخوانیم تا بتوانند از بستر به وجود آمده در توسعه همه جانبه شهرستان استفاده کنند.

فرماندار نیر افزود: علاوه بر منطقه گردشگری بولاغلار در این شهرستان منطقه نوالار ، غارهای صخره ای ، کاروانسراهای تاریخی ، قلعه ها و آب های گرم مختلف و همچنین برخی روستاهای تاریخی وجود دارد که می تواند به عنوان یکی از ظرفیت های خوب توسعه گردشگری باشد.

زاهد بر لزوم تهیه طرح جامع گردشگری شهرستان نیر تاکید کرد و گفت: برخی دستگاه های متولی در تهیه طرح جامع گردشگری تعلل کرده اند ولی این طرح تا یک ماه آینده باید تعیین تکلیف شده و تهیه شود.

وی در زمینه روند احداث دهکده توریستی سبلان نیر هم اظهار کرد: این دهکده باید یکپارچه توسط سرمایه گذاران احداث شود./ع

برچسب ها: اردبیل ، جشنواره ، آش های ، سنتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.