هفتمين كنگره ملي دانش اعتياد با محوريت مداخله چند بعدي زيستي، رواني و اجتماعي و به منظور ارائه راهكار مؤثر براي رفع معضل اعتياد در جامعه با حضور متخصصان حوزه اعتياد در شهريور ماه سال جاري برگزار خواهد شد.

محمدتقي جغتائي، رئيس مركز تحقيقات سلولي و مولكولي دانشگاه علوم پزشكي ايران در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران، از برگزاري هفتمين كنگره دانش اعتياد با محوريت مداخله چند بعدي زيستي، رواني و اجتماعي در پيشگيري و در مان اعتياد در شهريور ماه سال جاري خبر داد و افزود: بايد تحقيقات در زمينه بررسي علل زمينه ساز اعتياد به صورت هدفمند صورت بگيرد تا بتوانيم ادعا كنيم كه در درمان، پيشگيري و مبارزه با اين پديده شوم توفيق بزرگي را بدست آورده ايم.

وي با بيان اينكه با رشد جمعيت مبتلايان به سوء مصرف موادمخدر در جامعه، ارائه راهكار به منظور درمان اعتياد با روش هاي نوين پزشكي، ضروري است، خاطرنشان كرد: اعتياد بر خلاف ساير بيماري ها منجر به خروج نيروي فعال كشور از چرخه رشد صننعت كشور مي شود، بنابر اين در اين كنگره سعي داريم با دعوت از متخصصان و مسئولان كشور كه در حوزه اعتياد فعال هستند، اين راه حل معضل را به صورت موشكافانه مورد بررسي قرار دهيم.

جغتائي يادآور شد: هفتمين كنگره ساليانه دانش اعتياد با همكاري ستاد مبارزه با مواد مخدر، مركز توسعه پيشگيري سازمان بهريستي كشور، ‌مركز تحقيقات سوء مصرف و وابستگي مواد دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي، معاونت فرهنگي و اجتماعي شهرداري تهران، سازمان نظام روانشناسي و مشاوره جمهوري اسلامي ايران  برگزار خواهد شد.

وي اذعان داشت: روش هاي روان درماني اعتياد، تشخيص و سنجش اعتياد، اختلالات رواني ناشي از ابتلا به اعتياد، پيشگيري از ابتلا به اعتياد، اعتياد و مسايل قانوني و درمان و بازتواني در اعتياد، پرستاري و مددكاري در اعتياد، بيولوژي اعتياد و ژنيتك و اپي ژنتيك از جمله محورهاي مورد بحث و تبادل نظر در اين كنگره خواهد بود.

گفتني است: هفتمين كنگره ملي دانش اعتياد در تاريخ 20 شهريور ماه سال جاري به مدت سه روز در سالن همايش هاي رازي دانشگاه علوم پزشكي ايران برگزار شده و اين كنگره داراي حداكثر امتياز بازآموزي براي پزشكان، روانپزشكان، روان شناسان، مشاوران، پرستاران، مددكاران، عصب شناسان و بافت شناسان است./ع2

برچسب ها: اعتیاد ، زیست ، روانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار