عضو کميسيون امنيت ملي در موافقت با محمدجواد ظريف وزير پيشنهادي وزارت امور خارجه گفت: عملکرد ظريف در مجموعه مذاکرات بسيار سخت و نفس گير 598 که طي آن ظريف با توانايي توانست محکوميت عراق در حمله به ايران را به اثبات برساند برگ زريني در کارنامه اوست.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، جواد جهانگير زاده نماينده مردم اروميه در جلسه علني نوبت عصر امروز بهارستان در موافقت با محمدجواد ظريف وزير پيشنهادي وزارت امور خارجه گفت: يک سوال از مخالفين و همکاران دارم، آيا ترديد داريد در شرايط فعلي و تحولات بين‌المللي به يک تيم قوي کارآمد و برجسته نياز داريم، آيا شرايط اين ضرورت را ايجاب نمي‌کند که در شرايط موجود نسبتد به يک ديپلمات ورزيده باتجربه و ميدان ديده و کارآمد که طي سال‌هاي گذشته توانايي خود را به اثبات رسانده اعتماد کنيم و اين اعتماد را با راي بسيار بالايي به توصيب برسانيم.

وي در ادامه افزود: کساني که تحرکات منطقه‌اي، تحولات در عرصه دموکراتيک و توسعه دموکراسي در منطقه به ويژه نهضت بيداري اسلامي که ما معتقديم که سر منشا آن جمهوري اسلامي و انقلاب اسلامي است را دنبال مي‌کنند نياز به يک ديپلمات ورزيده دارند تا بتوانند تفکر جمهوري اسلامي را مديرت کند.

عضو کميسيون امنيت ملي با بيان اينکه ما در شرايط فعلي نياز به کادر ديپلماسي بسيار کارآمد، ورزيده و ميدان‌ديده داريم اظهار داشت: در اين شرايط نبايد ريسک کنيم، جوان‌گرايي درست اما اين نبايد منافي کار حرفه‌اي باشد.

جهانگيرزاده در ادامه به بخشي از اظهارات سبحاني‍‌نيا در دفاع از ظريف اشاره کرد و گفت: عملکرد ظريف در مجموعه مذاکرات سخت ونفس‌گير 598 نشان داد که ظريف با توانايي و ظرافت دقيق توانست محکوميت عراق در حمله به جمهوري اسلامي ايران را به اثبات برساند.

وي با بيان اينکه اين موضوع برگ زريني در کارنامه ظريف است گفت: امروز پيشبرد اهداف کلان به ويژه در مسئله هسته‌اي افزايش ظرفيت روابط جمهوري اسلامي به ويژه در مسئله هسته‌اي است.

عضو کميسيون امنيت ملي ادامه داد: وزرات خارجه يک پايه ماجرا است چراکه بايد هم متن و حواشي مذاکرات را مديرت کند وهم روابط ديپلماتيک با ساير کشورها ايجاد کند از اين جهت نقش وزارت خارجه بسيار برجسته است.

جهانگيرزاده در ادامه اظهار داشت:وزارت خارجه بايد براساس تاسي از فرمايشات رهبري براساس سه اصل عزت، حکمت و مصلحت عمل کند که قطعا مقدمه آن استفاده از نيروهاي عاقل و توامند است تا در يک چهارچوب و روش عزتمندانه منافع جمهوري اسلامي ايران را پيگيري کند.

وي در ادامه اظهارداشت: وزير اسبق خارجه آقاي ولايتي نيز عنوان کرده است، ظريف توانمندترين، قوي‌ترين و ورزيده‌ترين ديپلمات کشور است.

جهانگيرزاده با بيان اينکه با انتخاب ظريف به عنوان وزير پيشنهادي رژيم صهونيستي امروز بسيار در فشار افتاده و ظريف را به شدت مي‌کوبد گفت: اين موضوع را از مقاله‌اي که اخيرا نوشتند مي‌تواند فهميد چون آنها مي‌فهمند که ايران از يک ديپلمات بسيار قوي استفاده مي‌کند.

عضو کميسيون امنيت ملي در رابطه با اظهارات برخي از نمايندگان که ظريف بايد موضوع رابطه با آمريکا را مشخص کند اظهار داشت: شما و من مي‌دانيم اينگونه بحث‌ها بايد در ظرفيت نظام تصميم‌گيري شود پس انتظار چنين حرف‌هايي درست نيست.

وي در پايان خاطرنشان کرد: منافع جمهوري اسلامي ايران و مصالح کشورهاي اسلامي ايجاب مي‌کند که قدرت وزارت خارجه را افزايش دهيم و بداينم وجود مهره قوي در راس وزارت خانه خواهد توانست منافع ايران را بيشتر برآورده کند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: جهانگیرزاده ، وزیر ، خارجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار