نظارت بخش دولتی برروی توزیع اینترنت در کشور مطلوب نبوده و رگولاتوری در موارد بسیار محدود و سطحی نظارت واقعی برروی اینترنت دارد.

زهیر طیب مدیرعامل پایگاه خبری پیشخوان دولت با بیان اینکه اگر نظارت واقعی برروی مقوله اینترنت صورت گیرد کیفیت و سرعت آن افزایش می یابد به خبرنگار اورژانس IT باشگاه خبرنگاران بیان داشت: تصدی دولت برروی فناوری اطلاعات کشور مهمترین چالش این حوزه است که باید به طور کامل حذف شود.

وی با بیان اینکه دولت جدید با آغاز به کار خود باید به این مقوله توجه جدی نشان دهد اذعان داشت: چنانچه تصدی گری دولت برروی بخش های مختلف IT از جمله توزیع اینترنت از میان برداشته شود بخش خصوصی در یک میدان باز رقابت قرار گرفته و هرشرکتی سعی می کند سرویس بهتری را به مشتریان خود ارائه دهد.

وی تصریح کرد: هم اکنون عمده مشکل پائین بودن کیفیت اینترنت مربوط به بخش خصوصی است که در مورد نحوه مصرف کاربران نیز بی انصافی می کنند چون نظارت ها واقعی نیست عملاً نارضایتی کاربران از سرعت و کیفیت اینترنت بالاست.

وی با اشاره به اینکه بخش دولتی باید پایش ها و دسترسی حاکمیتی برای توزیع خدمات را در اختیار داشته باشد خاطر نشان ساخت: ورود بخش خصوصی برای ارائه خدمات بهینه به کاربران منوظ به شکسته شدن تصدی دولت در حوزه فناوری اطلاعات است که می تواند راهگشای بسیاری از موانع و چالش های موجود در این عرصه باشد./ع2

برچسب ها: اینترنت ، کیفیت ، میدان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.