مدرسه سازان بی نام بنیاد برکت در حال ساخت 188 مدرسه در روستاها و مناطق محروم کشور هستند تا امکان تحصیل در شرایط مناسب برای محرومان کشور فراهم شود.

 
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران این مدارس شامل 788 کلاس درسی است که با ایمن ترین و بهترین استانداردهای اماکن آموزشی ساخته خواهد شد.
بیشترین این مدارس در روستاهای استان‌های آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، کرمان، ایلام، همدان و خوزستان، در حال ساخت است.
کل اعتبارات در نظر گرفته شده برای انجام این حرکت بزرگ ملی بیش از 968 میلیارد ریال است تا مناسب‌ترین مکان های آموزشی و تحصیلی استاندارد در مناطق محروم کشور تاسیس شود.
با این تلاش جهادگونه بنیاد برکت 320 روستا و منطقه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته 31 استان کشور تحت پوشش مدارس برکت قرار می گیرد.
بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) پیش از این 215 مدرسه شامل 925 کلاس درس در روستاها و مناطق محروم کشور ساخته است.
براساس دستور حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب توجه ویژه به ایجاد و توسعه فضاهای آموزشی به عنوان مکمل فعالیت های کار آفرینی در روستاها و مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور، از سال 86 در دستور کار بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) قرارگرفته است.
بنیاد برکت تلاش می کند براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی ساخت مدارس برکت را تا یک هزار مدرسه در1000 روستا و منطقه محروم کشور به تناسب نیاز، افزایش دهد که این هدف در سال های گذشته با جدیت دنبال شده است.
در سال 91 ساخت 62 باب مدرسه توسط بنیاد برکت به اتمام رسید و مورد بهره برداری قرار گرفت تا شمار دیگری از فرزندان ایران زمین از نعمت تحصیل در فضای مناسب برخوردار شوند.
ساخت مدارس برکت با حمایت مالی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته کشور، تحولی اساسی و امیدوارکننده را در میان ساکنان این مناطق بوجود آورده است.
در این مدارس بهترین و مدرن ترین تجهیزات آموزشی از قبیل تابلوهای هوشمند بکار گرفته شده است تا دانش آموزان مناطق محروم از مناسب ترین شرایط تحصیلی برخوردار شوند. /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار