به دنبال اجراي توافقنامه منعقد شده ميان كشورهاي ايران و عراق و عملياتي شدن طرح‌هاي تقرب جديد پروازي، بيش از 40 درصد ابطال پروازهاي فرودگاه آبادان ناشي از شدت باد كاهش يافت.

 به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،محمدرضا رضايي ضمن اعلام اين مطلب گفت: عملياتي شدن طرح‌هاي تقرب پروازي آثار مثبتي در كاهش لغو پروازها داشته است.

مدير فرودگاه آبادان اظهار داشت: باند اصلي فرودگاه آبادان به گونه‌اي طراحي شده كه هواپيماها براي فرود مجبور به پرواز در قسمتي از آسمان عراق هستند و در زمان جنگ اين مسئله عملياتي نبود، اما بعد از جنگ تحميلي چون تفاهم‌نامه‌يي وجود نداشت هواپيماها مجبور به پرواز از باند مخالف بودند كه در بسياري از موارد با سرعت شديد باد و گرد‌وغبار همراه بود كه موجب كاهش ديد و باطل شدن پروازها مي‌شد.

وي با اشاره به آثار مثبت صدور مجوز ورود به خاك عراق براي انجام عمليات پروازي در اسفند ماه 91 گفت: در حال حاضر شركت‌هاي هواپيمايي جهت فرود در شرايط باد شديد و يا ساير موارد از اين معبر هوايي استفاده مي‌كنند.

رضايي با اشاره به افزايش تمايل شركت‌هاي هواپيمايي به برقراري پرواز در مسير آبادان گفت: يكي از مهمترين ويژگي‌هاي اجراي طرح تقرب فرودگاه آبادان، كاهش لغو پروازهاي اين فرودگاه در سه ماهه اول سال 92 نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ميزان 40 درصد است.

وي افزود: در سه ماهه اول سال گذشته بيش از 25 پرواز از مجموع 500 پرواز انجام شده‌ به علت بدي هوا باطل شد كه اين رقم در سال 92 با وجود افزايش پروازها به ميزان 770 پرواز، به رقم 15 رسيد.

مدير فرودگاه آبادان خاطرنشان كرد: در خرداد ماه سال گذشته 15 پرواز باطل و اين رقم در خرداد ماه امسال به 6 پرواز رسيده است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار