مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: در سال زراعی جاری 71 هزار و 522 تن محصول از مزارع آبی و دیم جوی این استان برداشت شد که نسبت به سال قبل از رشد 6/24درصد برخوردار است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان ، ˈسیدامیر رضوی افزود: در سال زراعی 92 - 91 کشت بذور جو آبی و دیم در 24 هزار و 534 هکتار از مزارع استان سمنان کشت شده است که از هر هکتار به طور میانگین سه هزار و 74 کیلوگرم محصول از مزارع آبی و دو هزار و 250 کیلوگرم از مزارع دیم محصول برداشت شد.

وی با بیان اینکه میامی با هشت هزار و 50 هکتار بیشترین سطح زیر کشت جوی آبی و دیم استان سمنان را به خود اختصاص داده است گفت: پنج هزار و 300 هکتار در گرمسار، سه هزار و 500 هکتار در آرادان، سه هزار و 200 هکتار در شاهرود، دو هزار و 240 هکتار در دامغان، دو هزار و 132 هکتار در سمنان و 112 هکتار از مزاراع آبی در مهدیشهر به کشت جو اختصاص داشت.

رضوی افزود: با توجه به وجود بیشترین سطح زیر کشت جو (آبی و دیم) در شهرستان میامی، بیش از 23 هزار تن محصول در این شهرستان برداشت شد و شهرستان گرمسار با 15 هزار و 900 تن در رتبه بعدی قرار دارد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: وجود اقلیم مناسب، مبارزه دقیق و اصولی با آفات و امراض و نبود بروز بیماری ها از جمله زنگ، نداشتن خسارت ناشی از سرما، توصیه های فنی ارائه شده از سوی کارشناسان بخش خصوصی و دولتی و افزایش سطح زیر کشت از عوامل افزایش تولید در سال جاری بوده است.

در سال زراعی قبل از 20 هزار و 861 هکتار مزارع جوی استان سمنان به میزان 57 هزار و 400 تن محصول برداشت شده بود./ع
برچسب ها: افزایش ، تولید ، جو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.