هدف ما از برگزاري جشنواره خليج فارس معرفي خليج فارس به عنوان نماد ايستادگي است.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران،‌ نشست جشنواره رسانه‌هاي مجازي خليج فارس با حضور "سيد احسان قاضي زاده"(مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان تهران) صبح امروز در سالن جلسات ادراه كل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي استان تهران برگزار شد.

"سيد احسان قاضي زاده هاشمي" در اين نشست گفت: ما از سال گذشته با توجه به اينكه اداره كل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به عنوان يكي از اعضاي شوراي سياستگذاري جشنواره خليج فارس مطرح و همچنين عضو اصلي شوراي سياستگذاري شهر، برنامه‌ريزي متعددي انجام داديم تا جشنواره خليج فارس را با قوت بيشتري برگزار كنيم.

وي افزود: بنابراين در ستاد اصلي جشنواره خليج فارس برنامه‌هاي متنوعي به مناسبت جشنواره خليج فارس در 10 ارديبهشت ماه برگزار شد.

"قاضي زاده هاشمي" بيان كرد: جشنواره امسال در 20 عنوان موضوعي برگزار شد كه 2 موضوع آن را استان تهران متقبل شد، بنابراين ما همزمان فراخوان آثار را براي جشنواره خليج فارس داديم.

وي ادامه داد: جشنواره خليج فارسي در حوزه فضاي رسانه‌اي اعم از رسانه‌هاي مكتوب و خبري ديجيتال الكترونيك و همچنين توليدات فضاي خبري برگزار شد.

قاضي زاده هاشمي اظهار داشت: برنامه‌ي ما اين بود كه در تير ماه همزمان با سالروز سقوط هواپيماي مسافربري ايران جشنواره را به پايان برسانيم ولي با توجه به شرايطي كه آثار بيشتري به جشنواره برسد مهلت ارائه آثار را تمديد كرديم.

"قاضي زاده هاشمي" ادامه داد: به همين منظور اختتاميه جشنواره خليج فارس در تاريخ 2 شهريور ماه امسال در برج ميلاد برگزار خواهد شد.

وي در خصوص هيئت داوران عنوان كرد: هيئت داوران جشنواره خليج فارس از اساتيد خوب رسانه‌اي مانند دكتر "نوباوه"، "عامري"، "بشير"، "مسعودي" و "فرج‌الهي" هستند كه اين داوران، سياستگذاري جشنواره را بر عهده دارند.

وي تصريح كرد: در اين جشنواره 4 هزار و 182 اثر به دبيرخانه جشنواره ارسال شده و پس از بررسي آثار و گرايش به نفرات اول تا سوم جايزه‌اي اهدا خواهد شد.

وي عنوان كرد: از اهداف برگزاري جشنواره خليج فارس اين است كه خليج فارس را به عنوان نماد ايستادگي معرفي كنيم و همچنين در برابر هجمه‌هاي سياسي و فرهنگي و همچنين نام خليج فارس دفاع كنيم.

وي بيان كرد: در روز اختتاميه جشنواره خليج فارسي يكي از آثار نفيس و فاخري كه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي كل تهران زحمت زيادي براي آن كشيده شده عكس خليج فارس است كه به زبان انگليسي و عربي رونمايي خواهيم كرد و قابليت بين‌المللي دارد.

وي افزود: در روز اختتاميه جشنواره همچنين با همكاري دو رسانه كشور مجموع آثار رسانه‌اي همين جشنواره را منتشر و ارائه خواهيم كرد.

وي اظهار داشت: همزان با اقدامات فرهنگي، مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي شاهد بازتاب‌هاي بين‌المللي و كنش‌هاي خارجي بوده‌ايم كه اميدواريم بتوانيم نام خليج فارس را به عنوان يك ميراث جاودان حفظ كنيم و به عنوان نماد كشور از آن دفاع كنيم.

"قاضي زاده هاشمي" بيان كرد: ما از روز چهارشنبه 23 مرداد مراحل داوري نهايي را انجام خواهيم داد كه در نهايت از 21 اثر تقدير خواهد شد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار