نايب رئيس کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات گفت: علوي چهار دوره در مجلس بوده آيا جزء متخصصين نبوده؟ ايشان در تدوين قانون وزارت اطلاعات نقش داشته، آيا اين تخصص نيست؟ چرا چشم را مي بنديد و به يک بعد اشاره مي کنيد؟

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران،‌ هادي قوامي نماينده مردم اسفراين در مجلس در جلسه علني امروز بهارستان در موافقت با حجت الاسلام علوي براي تصدي گري وزارت اطلاعات، گفت: مهمترين جايي که برنامه ارائه مي شود وزارت اطلاعات است، چرا که اگر با بيکاري و نابرابري در توزيع درآمدها مواجه شويم در نهايت با ناامني روبرو مي‌شويم.

وي تصريح کرد: وزارت اطلاعات بايد فضاي امني را ايجاد کند و اگر بتوانيم فضا را فراهم کنيم، مي‌توانيم در مسائل اقتصادي فائق و امنيت را ايجاد کنيم، البته خلق اين محيط بايد به دست وزيري باشد که تمام آن را داشته باشد.

نايب رئيس کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات اظهار داشت: مي‌گويند وزير پيشنهادي سابقه اجرايي ندارد، اما زماني که نمايندگان وارد کميسيون‌ها مي‌شوند، براساس تخصص در کميسيون‌ها توزيع مي‌شود.

وي ادامه داد: عزيزي که چهار دوره در مجلس بوده آيا جزء متخصصين نبوده؟ ايشان در تدوين قانون وزارت اطلاعات نقش داشته، آيا اين تخصص نيست؟ چرا چشم را مي‌بنديد و به يک بعد اشاره مي‌کنيد؟‌

نماينده مردم سبزوار بيان داشت: چقدر فرار سرمايه و مغز داريم؟ کساني که رفتند به غير از کساني که با نظام نزاع دارند، قلب‌شان براي کشور مي‌تپد و مي‌خواهند برگردند، اما محيط را چگونه بايد فراهم کرد؟ آيا بايد فرار را در دولت يازدهم به قرار ترجيح دهيم يا نرخ فرار بيشتر شود؟

قوامي ادامه داد: ارتش بيکاران و لشکري که از تورم پديد مي‌آيد، آتشي بر زيرساخت‌هاي مختلف کشور است و کساني که دلشان براي نظام مي تپد بايد نگاه عميقي داشته باشند، چون نگاه سطحي به افراط تبديل مي‌شود.

نايب رئيس کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات، تصريح کرد: شرط لازم براي تحقق حماسه اقتصادي فراهم آوردن بستر امن است و اين از نگاه سکيوريتي بيان مي‌شود که مخالف نگاه تک بعدي بوده، چرا که اين رفتارها به افراط منتهي شده و نتيجه شان را ديده‌ايم که در نهايت به ناامني و فرار کمک مي‌کند.

قوامي ادامه داد: در ارتباط با رد صلاحيت وزير پيشنهادي اطلاعات در گذشته بايد گفت که ايشان خود را وزير نظام مي‌داند و اگر آن اتفاق افتاد موضعي نگرفت که دشمن را شاد کند، بلکه موضعي گرفت تا نظام را شاد کند، البته ايشان پس از اين موضع گيري به سمت امام جمعه اراک نائل مي‌شوند.

نماينده مردم سبزوار تاکيد کرد: رئيس جمهوري درباره چند وزير بايد با رهبر معظم انقلاب مشورت کند که وزارت اطلاعات يکي از اين مقوله است.

اين نماينده موافق وزير پيشنهادي وزارت اطلاعات در پايان خاطرنشان کرد: در حماسه سياسي بايد مکمل دولت باشيم چرا که امروز تمامي نگاه‌ها متوجه مجلس است و توجه ويژه به اطلاعات شرط لازم براي تحقق حماسه سياسي و اقتصادي است.

انتهاي پيام/  
برچسب ها: قوامی ، برنامه ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار