عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس گفت: دکتر علوي به عنوان وزير پيشنهادي اطلاعات چهار دوره در مجلس شوراي اسلامي حضور داشته و مهمترين گزينه براي وزارت اطلاعات است.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، رضا عبدالهي نماينده ماهشان،‌ انگوران و ايجورد امروز در صحن علني امروز مجلس سه شنبه (22 مرداد ماه ) در موافقت با وزير پيشنهادي اطلاعات گفت: همانطور که شما همکاران محترم مستحضر هستيد کشور در شرايط خاصي به سر مي‌برد هم از لحاظ داخلي و هم ازنظر تحريم‌هاي خارجي شرايط بسيار سخت است و ضروري است که در اين شرايط به فرمايش مقام معظم رهبري عمل کرده و پايبند باشيم و براي ايجاد وحدت و همدلي بکوشيم.

وي در ادامه با اشاره به سخنران و فرمايشات مقام معظم رهبري بيان کرد: بايد همگي به دولت جديد در حال شکل گيري کمک کنيم و همان طور که توجه داريد چالش‌هاي پيش روي دولت يازدهم عرصه بزرگي و کارزاري ست که مواجه با آن نياز به آگاهي، دانش ،‌تدبير و تدبر دارد و در اين ميان رئيس جمهور منتخب مردم به دليل اعتماد مردم شريف و بزرگوار ايران از يک سو و مطالبات بجا ملت براي کاهش مشکلات از سوي ديگر مسئوليت مضاعفي را بر عهده دارد.
 
عبدالهي در ادامه تصريح کرد: بايد ياران و همکاران خود و مردان مرد اين کارزار را از ميان کساني برگزيند که ضمن برخورداري از اعتماد راسخ و ايفاي نقش خود به عنوان بنده خداي و خدمت گزار و امانت دار مردم از تجربه و کفايت لازم براي بر عهده گرفتن اين مسئوليت سنگين بهره مند باشند.

نماينده انگوران و اعبر همچنين اظهار داشت: دکتر علوي به عنوان وزير پيشنهادي اطلاعات چهار دوره در مجلس شوراي اسلامي حضور داشتند و من هشت سال با ايشان همکار بودم و بايد اين مسئله را عنوان کنم که امنيت و اقتصاد و معيشت با يکديگر رابطه تنگاتنگي دارند.

وي ادامه داد: مطالبي که از سوي آقاي بيران وند عنوان شد مسائل سنگيني نبود که بخواهم به آن ها بپردازم و ترجيح مي دهم معرفي مختصري از آقاي دکتر علوي داشته باشم.

دکتر علوي از شخصيت‌هاي حوزوي هستند و تحصيلات دانشگاهي دارند همچنين مدرک دکتراي فق و اصول اسلامي را نيز در کارنامه خود ثبت کرده است در سوابق اجرا ذکر شده و به استحضار ملت مي‌رسانم که ايشان نماينده ستاد مرکزي انقلاب اسلامي در جنوب فارس بوده‌اند.

نماينده دفتر امام در لامهر بوده‌اند، نماينده دوره‌هاي اول، دوم، چهارم و پنجم در مجلس شوراي اسلامي بوده اند مخبر و سخنگوي کميسيون شوراها و امور داخلي بوده اند در کميسيون خاص وظايف و اختيارات رياست جمهوري را تجربه کرده اند عضو کميسيون خاص تدوين وزارت اطلاعات بوده‌اند و کاملا بر اين وزارتخانه اشراف دارند  و در حوزه قانون وزارت اطلاعات نيز فعاليت داشته‌اند  همچنين نايب رئيس کميسيون شوراها و امور داخلي مجلس شوراي اسلامي بوده‌اند، نائب رئيس کميسيون‌هاي سياست خارجي و آيين نامه داخلي مجلس بوده‌اند ،‌رئيس گروه دوستي پارلماني ايران و کويت بوده‌اند، رئيس گروه دوستي پارلماني  ايران و مراکش بوده‌اند، معاون نظارت و بازرسي معاونت روابط عمومي و تبليغات سازمان عقيدتي و سياسي وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح را بر عهده داشته اند و بالا تر از همه اين موارد رئيس سازمان عقيدتي ، سياسي ارتش بودند  با حکم مقام معظم رهبري و نماينده مردم استان تهران هستند در مجلس خبرنگان با راي بالاي دو ميليون نفر همچنين اگر در کارنامه ايشان دقت کنيم متوجه مي‌شويم که شناخت خوبي در کشورهاي منطقه دارند و پيش از سي کشور را از نزديک ديده‌اند.

عضو کميسيون برنامه بودجه و محاسبات مجلس بيان کرد: در مواردي که از سوي مخالف محترم مطرح شد من تعجب مي کنم که ايشان اين ايراد را عنوان کرده است که آقاي دکتر علوي اشاره کرده است در برنامه حوزه ي امنيت داخلي مجلس چرا عنوان شده که بازگرديم به بازگشت وزارتخانه ها به چهارچوب و وظايف ذاتي و اصول قانون اساسي اين حرف بسيار درست و پسنديده اي است که آقاي علوي در برنامه ي خود به آن اشاره فرموده است.

وي ادامه داد: در رابطه با بحث رعايت حقوق شهروندي و حقوق قوميت‌ها و مذاهب در چهارچوب قوانين موجود و همچنين پرهيز از اتخاذ رويکرد هاي امنيتي نکته ي بسيار سنجيده اي است در حال حاضر کشور نيازمند همين فضا است بايد به اين مسئله توجه کرد که سرمايه و سرمايه گذار در منطقه‌اي فعاليت مي‌کند که احساس امنيت داشته باشد.

عبدالهي در ادامه بيان کرد: در شرايطي که ما با رکود تورمي مواجه هستيم رشد اقتصادي ما در حد صفر و يا منفي است و تورم در حد بالايي قرار دارد همه ما از جمله وزارت اطلاعات بايد بستر مناسب را براي سرمايه گذاري فراهم کنند تا سرمايه گذاري اتفاق نيفتد و نتوانيم از سرمايه هاي موجود به خوبي استفاده کنيم قطعا رشد اقتصادي ما به صورت صعودي نخواهد بود و گراني و تورم که امروز بيشترين فشار را بر مردم وارد مي کند روز به روز تشديد مي‌شود.

عضو کميسيون برنامه بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به هدف تحريم‌ها گفت: هدف تحريم‌هاي خارجي متوقف کردن توليد و کاهش توليد و افزايش و رواج دادن بيکاري است که نيازمند بستر آرامي است که وزارت اطلاعات با حضور شخصيتي عارف و دانشمند و متواضع و متفکر مانند دکتر علوي خيلي مي‌تواند به اين مسئله کمک کند.

وي در پايان خاطر نشان کرد: مسائل عنوان شده ضرورتي است که آقاي علوي در برنامه‌هايش به آن اشاره کرده و خواهش من از دوستان اين است که با توجه به اهميتي که وزارت اطلاعات دارد سعي کنيد راي بسيار بالايي را براي اين وزرا در نظر بگيرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: نیازمند ، پرهیز ، حقوق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار