قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست گفت: عوامل مختلفی در آلودگی هوای کلان شهرها نقش دارند که صنایع آلاینده یکی از مهمترین این عوامل است زیرا سهم صنایع در آلایندگی هوا حدود ۴۰ درصد است.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، علی محمد شاعری افزود: اکنون سازمان حفاظت محیط زیست برنامه مدونی در زمینه کاهش صنایع آلاینده تعریف کرده است که به دنبال اجرای این برنامه ها در چهار سال اخیر تعداد واحدهای صنایع آلاینده از ۴۲۰۰ به ۲۷۰۰ واحد کاهش یافته است.
معاون انسانی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: همچنین از سال ۱۳۸۷ تاکنون بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان جرایم زیست محیطی در قالب مالیات سبز از صنایع آلاینده اخذ و به خزانه دولت واریز شد.
وی تاکید کرد: به طور کلی هدف اصلی اخذ جرایم از صنایع آلاینده، پیشگیری و کنترل آلایندگی این صنایع است که تاثیر زیادی در کاهش آلایندگی هوا دارد.
شاعری اظهار داشت: سهم ۴۰ تا ۵۰ درصدی صنایع آلاینده در آلودگی هوا بسیار چشمگیر است بنابراین داشتن برنامه های مدون و اصولی برای کاهش آلایندگی آنها باید مورد توجه جدی مسوولان قرار گیرد.
وی گفت: کنترل و پایش مداوم صنایع یکی از بندهای این برنامه هاست که بر اساس آن صنایع به صورت برخط ( آن لاین ) کنترل شوند.
شاعری افزود: کاهش ۱۰ درصدی صنایع آلاینده نیز جزو برنامه های امسال سازمان محیط زیست است و دراین روند نصب فیلتر و اصلاح فرایند صنایع آلاینده از جمله تدابیر اتخاذ شده برای جایگزینی صنایع پاک و غیر آلاینده است.
قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: تلاش می کنیم منابع آلاینده کشور با استانداردهای جهانی مطابق شوند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.