یزد که شاید سالها پیش برای درمان ساده ترین بیماری ها مردمش را راهی اصفهان و شیراز و تهران می کرد، امروز خود به یکی از قطب های درمانی کشور تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  یزد

امروز یزد در زمینه درمان بیماری های قلبی و عروقی، درمان ناباروری و بسیاری بیماری های دیگر متخصصانی بی نظیر در اختیار دارد و به خدمت رسانی به مردم این دیار و سایر نقاط کشور می پردازد.

یزد امروز به مرحله ای از پیشرفت در حوزه درمان و بهداشت رسیده است که در منطقه جنوب شرق کشور یکه تازی می کند و در درمان بسیاری از بیماری ها نه تنها در جنوب شرق بلکه در سطح کشور و حتی خاورمیانه به یک قطب تبدیل شده است.

مرکز ناباروری یزد، نخستین مرکزی است که در زمینه درمان نازایی در سطح کشور مشغول به فعالیت شده و هر روز ده ها بیمار از یزد و فارس و کرمان و بندرعباس و سیستان و بلوچستان و …به این مرکز مراجعه می کنند و حتی مراجعانی از برخی کشورهای عربی نیز در این مرکز مشاهده می شوند.

در بسیاری موارد حتی بیمارانی از تهران برای درمان ناباروری به مرکز ناباروری یزد مراجعه می کنند زیرا تعرفه های درمان در این مرکز نصف هزینه هایی است که بیماران در تهران باید پرداخت کنند.

در بیمارستان ها نیز بخش قابل توجهی از تخت های بیمارستانی به بیماران غیربومی اختصاص یافته و این ها همه موید جهش یزد در زمینه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

گرچه بعد از انقلاب وضعیت بهداشت و درمان در یزد رو به بهبود نهاد اما بیشترین پیشرفت ها در این زمینه در دهه 80 اتفاق افتاد و سالهای 84 تا 90 سالهای درخشش بهداشت و درمان یزد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشت و درمانی شهید صدوقی یزد اولین دانشگاه علوم پزشکی تاسیس شده پس از پیروزی انقلاب اسلامی در استان یزد است./ب

برچسب ها: یزد ، قطب مهم ، پزشکی ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.