معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از فعالیت سه شرکت خدمات مسافری و گردشگری سلامت در گمرک بیله‌سوار خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، قادر تقی‌زاده صبح امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار داشت: ‌آیین‌نامه مربوط به ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و همچنین گردشگری در حوزه گردشگری سلامت تدوین و تهیه شده که ما این طرح را با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، حمل و نقل و پایانه‌ها و نهادهای شهرستانی انجام می‌دهیم.

وی تصریح کرد: در این شرکت‌ها علاوه بر ارائه خدمات مسافرتی با به‌کارگیری پزشکان مجرب و نیروهای متخصص سعی داریم در حوزه گردشگری سلامت نیز به مسافران و گردشگران ارائه خدمات کنیم.

این مسئول افزود:‌ پنج شرکت تعاونی در این زمینه مجوز گرفته‌اند که یک مورد آنها هنوز به مرحله نهایی برای انجام فعالیت نرسیده و پیگیر اقدامات خود هستند و از چهار شرکت باقیمانده نیز یک مورد منصرف شده و سه شرکت دیگر فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با بیان اینکه دو شرکت با عقد تفاهم‌نامه‌ای با شرکت‌های حمل و نقل واقع در گمرک بیله‌سوار در حال ارائه خدمات هستند، یادآور شد: ما سعی کردیم دفتر این شرکت‌ها را در ورودی گمرک بیله‌سوار مستقر کنیم تا با مراجعه اولیه به پزشک عمومی ارزیابی اولیه از نوع بیماری انجام شود تا در صورت نیاز ترانسفر انجام شود.

تقی‌زاده خاطرنشان کرد: گاه بیماران به مراقبت و درمان سرپایی نیاز دارند و گاه نیاز به بستری شدن و حضور در مرکز استان و شهرهای دیگر است که با تشخیص اولیه اطلاعاتی در این زمینه در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

این مسئول با بیان اینکه در قالب بروشور و کتابچه به زبان آذری و انگلیسی اطلاعاتی در اختیار مسافران و گردشگران قرار می‌گیرد، گفت: در این زمینه آنچه مهم است هدایت و راهنمایی اولیه است که به شکل منسجم انجام شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به شکل‌گیری تشکل‌های مختلف در حوزه گردشگری اعم از جامعه صنفی، خدمات مسافرتی و تلاش و پیگیری آنها برای ارائه خدمات مثبت و سازنده بیان داشت: در دور دوم سفرهای تابستانی که از چند روز پیش آغاز شده، شاهد حضور سیل‌آسای گردشگران و مسافرانی هستیم که مقصدشان را اردبیل تعیین کرده‌اند.

وی از جذب سرمایه‌گذاران برای 37 منطقه نمونه گردشگری که مورد تصویب و مطالعات امکان‌سنجی قرار گرفته است خبر داد و یادآور شد: این مناطق در شهرهای مختلف اعم از خلخال، کوثر، سرعین، نمین، مشگین‌شهر و ... پراکنده شده که امیدواریم با جذب سرمایه‌گذاران بتوانیم از این مناطق نمونه گردشگری بهترین بهره‌برداری را بکنیم.

تقی‌زاده با بیان اینکه 224 واحد اقامتی اعم از هتل، هتل – آپارتمان و میهمان‌پذیر در استان اردبیل وجود دارد که از مسافران و گردشگران در حوزه اقامت پذیرایی کرده و شاهد حضور بی‌شمار گردشگران هستیم، ادامه داد: استان اردبیل سالانه پذیرای 2 میلیون و گردشگر در این مراکز اقامتی است به طوری که ما جزو پنج استان برتر از لحاظ ارائه خدمات و وجود ظرفیت اقامتی هستیم.

 معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در پایان سخنان خود اذعان داشت: در این استان مجتمع‌های آب‌درمانی مدرن، توجه به ظرفیت صنعت گردشگری سلامتی و بسیاری از ابنیه‌های تاریخی و موزه‌ها در این ایام آماده پذیرایی و ارائه خدمات به مسافران و گردشگران هستند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.