نشست خبری ارائه گزارش عملکرد شورای سوم شهر تهران امروز با حضور رئیس شورای شهر تهران و اصحاب رسانه برگزار شد.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ چمران رئیس شورای شهر تهران در نشست خبری امروز خود با اشاره به لزوم و نیاز شاساندن شورا به مردم افزود: متاسفانه مردم هنوز شناخت کافی نسبت به شورا ندارند و شناساندن شورا به مردم ، آشنایی با وظایف ، مسئولیت ها، و تاثیرات آن از وظایف ما است که همه باید برای آن تلاش کنیم.

چمران در ادامه به ارائه گزارش عملکرد شورای شهر سوم در قالب بیان مهمترین مصوبات این دوره از سال 92 پرداخت و گفت: دوره شش ساله شورای شهر سوم یکی از دوره های منحصر به فرد این شورا بود که در این دوره 566 جلسه برگزار شد و در جلسات باقیمانده نیز حسابرسی های تمامی مناطق با روش جدید جدولی انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: از مهمترین مصوبات شورا در سال 92 می توان به گزارشهای حسابرسی که برای آگاهی  عموم و شورا و با ارائه جزئیات کامل پرداخته می شد، گزارش برنامه بودجه که توسط کمیسیون برنامه و  بودجه ارائه شد و این گزارش به همراه گزارش اول به درخواست بنده به شورای شهر چهارم نیز داده شد تا بتوانند با هم قیاس کنند و از قیاس این گزارش گویای حرکات مطلوبی که از نظر شفافیت مالی و تنظیم امور و پروژه های عمرانی انجام شده است اشاره کرد.

وی ادامه داد :از دیگر مصوبات این شورا تقویت مدیریت بحران که در جلسه دیروز نیز مقرر گردید تا ساختمانهای مدیریت بحران تحت نظارت این سازمان باشد و در اختیار هیچ سازمان و ارگان دیگری قرار نگیرد و نیز تصویب نرخ ها ، ساماندهی بافت ناپایدار شهر تهران ، که با اصلاحات شورا ی که در طرح تفضیلی انجام شد تجربه یکساله روی آن پیاده شده است.

رئیس شورای شهر تهران بیان همچنین نگهداری اطراف برج میلاد که ساخت و سازهای اطراف آن به نحوی باشد که به برج میلاد لطمه ای وارد نکند، خانه های شهید در محلات که با تملک آنان توسط شهرداری از آنان به عنوان خانه های شهید مورد بهره برداری قرار گیرد و نحوه تسویه حساب با پیمانکاران تا پایان سال 91 و به صورت متمرکز که پرداخت شد و پیمانکاران که در سال 91 طلبی دارند می توانند به شورا مراجعه کنند و نیز مجوز تثبیت مطالبات که به تصویب شورا رسید و بر اساس بهره بانکی اجرا می شود از دیگر مصوبات مهم شورا در سال 92 است.
چمران در ادامه اظهار داشت: نظام یکپارچه مترو که بر عهده شورای شهر چهارم نیز است که آن را دنبال کند تا زمانی که در تاکسی ها نیز هم از آن بتوان استفاده کرد، لایحه ارائه تسهیلات خانواده شهدا به خانواده آتش نشانان شهید و نیز یکی دیگر از مصوبات این شورا قرار داد شهرداری با شرکت آب و فاضلاب برای تامین آب خام و استفاده آن در فضای سبز منطقه 22 است که امیدواریم تا 3 سال دیگر به نتیجه نهایی برسد .
رئیس شورای شهر تهران در ادامه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص هزینه فاقد شهرداری گفت: هزینه های فاقد شهرداری که قرار بود توسط حسابرس طی 3 هفته انجام و ارائه تفریغ بودجه صورت گیرد که این مهلت هنوز پایان نیافته و تا پایان مرداد ماه فرصت دارند اما مدارک شهرداری طی مهلت یک هفته ای مقرر به حسابرس داده شده و منتظر نتیجه حسابرس شورا هستیم.
چمران در پاسخ به سوال خبرنگاري مبنی بر مواردی که شورا باید به آن رسیدگی می کرده اما چشم پوشی شده اظهار داشت : در شورای شهر سوم از آنچه مربوط به حق مردم بوده هیچ چشم پوشی انجام نشده و سختگیرهای بسیاری شده و حتی در مورد یک درخت هم کوتاهی نشده است.
وی ادامه داد: ما هیچگاه ادعا نمی کنیم که هیچ تخلفی در هیچ کجا صورت نگرفته و مطمئنا در شهرداری نیز که به اندازه چند وزارت خانه است و با همه تلاش شورا مواردی پیش می آید که باید دنبال کرد.
چمران در ادامه بیان داشت:یکی از افتخارات شورای شهر سوم در بافت فرسوده تشویق مردم به ساخت و ساز بود که این کار با عدم دریافت عوارض ساخت در بافتهای فرسوده انجام شد.
رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر میزان تعامل شهرداری با شورا اظهار داشت: شهرداری باید هم با دولت و هم با شورا تعامل خوبی داشته باشد، شورای شهر سوم علی رغم تلاشهای بسیار تعامل نسبتا خوبی با دولت نداشت اما در ارزیابی کار شهرداری می توان نمره قبولی به شهرداری تهران داد./ل
برچسب ها: شورا ، عملکرد ، جزئیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار