اولین دوره کارگاه اموزشی با عنوان مبانی گردشگری طبیعت و اکوتوریسم با حضور 30 نفر از اعضای فعال سازمان های مردم نهاد زیست محیطی در استان گلستان برگزار شد.

 
به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران؛ ،محمد ممشلی مدیرکل حفاظت محیط زیست این استان با بیان اینکه تشکل های زیست محیطی حلقه وصل بین مردم و دولت است ،گفت: وجود سازمانهای مردم نهاد زیست محیطی توانمند، نقش مهمی در حفاظت از منابع طبیعی خواهد داشت.
وی همچنین سمن ها را بازوان توانمند برای اجرای فعالیتها و همچنین تقویت سمن ها را از اقدامات ضروری برای توسعه پایدار و حفظ منابع عنوان کرد.
عیسی بابایی معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان در حاشیه این کارگاه گفت: یکی از وظایف اصلی معاونت فرهنگی و جوانان توانمندسازی سمن ها در حوزه های تخصصی است و برنامه های متعدد اموزشی با همکاری نهاد های مرتبط برای سمن های استان پیش بینی شده که در زمان مقرر به مرحله اجرا در می آید .
امید کابلی نماینده سازمان مردم نهاد خانه جوان فرید و مجری برگزاری این کارگاه با ذکر این مطلب که حلقه مفقوده فعالیت سمن ها نبود آموزش صحیح و مرتبط است که تاثیر مستقیمی بر فعالیت کیفی سازمانهای مردم نهاد دارد، افزود : شرکت کنندگان در این دوره با مفاهیم چون شناخت محیط زیست ،انسان و محیط زیست ،کار گروهی ،گردشگری و پیامدهای گردشگری ، آشنا شدند .
 لازم بذکر است مزدک دربیگی ، استاد دانشگاه ، محقق و پژوهشگر مسائل زیست محیطی مدرس این کارگاه بوده است.
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار