کردهاي مقيم فرانسه با برپايي تظاهرات جنايتهاي تروريستها را در سوريه محکوم کردند و توقف کشتار غيرنظاميان را خواستار شدند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي، روز گذشته مردم فرانسه در پايتخت اين کشور تظاهرات کردند. اين تظاهرات در اعتراض به اوضاع سوريه بود. شرکت کنندگان در اين تظاهرات که تعداد آنها صدها نفر بود خواستار توقف فوري کشتار غيرنظاميان در سوريه شدند. کردهاي مقيم فرانسه اين تظاهرات را سازماندهي کرده بودند. اين تظاهرات بزرگترين تظاهرات کردهاي فرانسه در اعتراض به کشتار مردم سوريه بود. شرکت کنندگان در اين تظاهرات، کشتارهاي مردم سوريه به دست گروههاي افراطي ازقبيل جبهه النصره را محکوم کردند که با القاعده ارتباط نزديک دارد.
يکي از شرکت کنندگان در اين تظاهرات گفت:القاعده در سوريه شکست خورده است و نمي تواند در مقابل ارتش سوريه بايستد. به همين علت، القاعده به حملات به غيرنظاميان روي آورده است. اين گروه به زنان و کودکان حمله مي کند و غيرنظاميان را مي کشد. اعضاي اين گروه به تجاوز به عنف به زنان سوري مشغول هستند. ما اين تظاهرات را برپاکرده ايم تا به چنين اقداماتي اعتراض کنيم.
يکي ديگر از معترضان فرانسوي گفت:اين وضع ناراحت کننده است. نبايد اين اتفاقها را عادي تصور کرد. هرروز شمار بيشتري از کودکان سوري کشته مي شوند. به کودکان دو ساله يا چهار ساله رحم نمي شود. مادران سوري کشته مي شوند. کودکان در آغوش والدينشان کشته مي شوند. تحمل چنين وضعي براي من آسان نيست.
در جنگ داخلي سوريه بيش از يکصد هزار نفر کشته و ميليونها نفر آواره شده اند. در هفته هاي اخير، کردها و ديگر اقليتهاي مقيم سوريه هدف حملات گروههاي افراطي وابسته به القاعده قرار گرفته اند که عربستان سعودي ، ترکيه و قطر از آنها حمايت مي کنند. 
بريوان آکيول فعال کرد در اين باره گفت: افرادي که اين کشتارها را انجام مي دهند نماينده اسلام نيستند. آنها به نام خدا، کردها را مي کشند. اين درحالي است که نه در اسلام و نه در هيچ دين ديگري، خونريزي مجاز نيست. گروههايي که اين کارها را انجام مي دهند در جامعه سوريه جايي ندارند. آنها با خشونت جامعه سوريه را به عقب مي برند.
کردهاي سوريه به شدت مخالف اقدامات گروههاي شبه نظامي و نيروي به اصطلاح ارتش آزاد سوريه هستند که شاخه نظامي مخالفان حکومت سوريه است. شرکت کنندگان در اين تظاهرات تاکيد داشتند بايد حملات به اقليتهاي ديني و زباني در سوريه متوقف شود.
آکيول گفت:بايد همه سوريها از حقوق برابر برخوردار باشند. تلاشها درسوريه بايد براي رسيدن به حقوق برابر زن و مرد و دموکراسي در کشور باشد. بايد همه اقليتهاي ديني و زباني در سوريه از حقوق برابر برخوردار باشند. اين مسئله درباره علوي ها و ديگر اقليتهاي سوري تفاوت ندارد.
کردهاي مقيم واشنگتن ، لندن و برلين نيز در اعتراض به کشتار کردهاي سوريه، تظاهرات مشابهي برپا کرده اند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار