يك كارشناس سياست خارجي گفت: با توجه به اينكه روسيه يكي از هم‌پيمانان قدرتمند جمهوري اسلامي ايران در منطقه است بنابراين مي‌توان ديدار آتي رئيس جمهور كشورمان با روسيه را فصل جديدي از همكاري‌هاي مشترك اين دو كشور دانست.

"حسن هاني‌زاده" در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به ديدار روساي جمهور ايران و روسيه در 22 شهريور در حاشيه اجلاس سازمان همكاري‌هاي شانگ‌هاي رد "بيشكك پايتخت قرقيزستان"، گفت: اين ديدار در چارچوب همكاري‌هاي گسترده سياسي و همچنين در حوزه مسائلي همچون انرژي هسته‌اي و نظامي صورت خواهد گرفت.
 
وي ادامه داد: با توجه به اينكه روسيه يكي از هم‌پيمانان قدرتمند جمهوري اسلامي ايران در منطقه است بنابراين مي‌توان ديدار آتي كشورمان با روسيه را فصل جديدي از همكاري‌هاي مشترك اين دو كشور دانست.
 
هاني‌زاده تصريح كرد: دكتر روحاني در اين ديدار پيرامون مسائل مهم منطقه همچون مسئله هسته‌اي و بحران سوريه با همتاي روسي‌اش مذاكره و تبالد نظر خواهد كرد.
 
اين كارشناس سياست خارجي در پايان خاطر نشان كرد: نقش مهم روسيه در پيشبرد مذاكرات هسته‌اي ايران با 1+5 و رفع تحريم‌‌هاي يك‌جانبه غرب عليه كشورمان يكي از مهم‌ترين موضوعات مورد بحث آقايان پوتين و دكتر روحاني در حاشيه اجلاس  سازمان همكاري‌هاي شانگ‌هاي خواهد بود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار