دبیر کارگروه تخصصی ساماندهی سرمایه گذاری و اشتغال روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر کشور گفت: بر اساس آخرین سرشماری انجام شده، دو میلیون و 50 هزار نفر بیکار مطلق و دارای اشتغال ناقص در شهرهای زیر 20 هزار نفر و روستاهای کشور متقاضی کار هستند.

حمید حاجی عبدالوهاب، در ستاد توسعه سرمایه گذاری و اشتغال شهرهای زیر 20هزار نفر و روستاهای استان چهارمحال و بختیاری افزود: از مجموع متقاضیان اشتغال در شهرهای کوچک و روستاهای کشور، حدود 10 درصد دارای اشتغال ناقص هستند.
وی اظهار داشت: مسئولان در تلاشند نرخ بیکاری این شهرها و روستاها را همگام با کل کشور و طبق برنامه پنجم توسعه به هفت درصد در پایان برنامه پنجم توسعه برسانند.
حاجی عبدالوهاب تصریح کرد: باتوجه به اینکه هزینه دریافت خدمات در روستاها بالاست این مشکلات به مهاجرت روستاییان به شهرها منجر می شود.
دبیر کارگروه تخصصی ساماندهی سرمایه گذاری و اشتغال روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر کشور گفت: برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان نرم افزار و سیستم اشتغال به منظور بررسی شرایط کسب و کار، ظرفیت های موجود و شرایط سرمایه گذاری در شهرهای زیر 20 هزار نفر و روستاها در دستور کارگروه ساماندهی سرمایه گذاری و اشتغال این شهرها قرار دارد.
وی، کرمان را از استان های پیشرو و موفق در زمینه راه اندازی نرم افزار و پنجره اشتغال روستاییان و ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر عنوان کرد و با انتقاد از رسانه ها به ویژه عملکرد صدا و سیما در ترویج نکردن فرهنگ روستاییان، اظهار داشت: در این نهاد و سایر رسانه ها نمایی از زندگی ساده و صمیمی روستایی دیده نمی شود و زندگی پر تجمل شهری مدام از دریچه این رسانه در معرض دید مخاطبان قرار دارد.
حاجی عبدالوهاب افزود: باتوجه به اینکه روستاییان بخشی از تولید را به عهده دارند باید شرایط رشد و توسعه سرمایه گذاری در این مناطق به تصویر کشیده شود.

دبیر کارگروه تخصصی ساماندهی سرمایه گذاری و اشتغال روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر کشور، با تشریح نقش آموزش متناسب با کار از تشکیل چهار کارگروه تخصصی آموزش های کاربردی، تامین منابع انسانی، آمار و اطلاعات و مطالعات در دبیرخانه ستاد اشتغال روستاها و شهرهای زیر 20هزار نفر خبر داد./ب

برچسب ها: کار ، شهر ، روستا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.