سرپرستان دفاتر انجمن سينماي جوانان ايران به عملكرد انجمن در سه سال اخير نمره قبولي دادند.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران حاضر در نشست عملكرد انجمن سينماي جوانان كه عصر ديروز در محل انجمن سينماي جوانان با حضور "هاشم ميرزاخاني" مدير عامل و رئيس هيئت مديره، "اميرحسين بيدمشكي" معاون مالي-اداري و امور استان‌ها، "سعيد ربيعي" معاون آموزشي و فرهنگي، "مجيد اكبرشاهي" مدير توليد و فني و "مژگان زرگر" معاون جشنواره‌ها، امور بين‌الملل و بازرگاني انجمن سينماي جوانان ايران برگزار شد.

در ابتداي نشست، "ميرزاخاني" ضمن اشاره به حضور خود از سال 1389 در دفتر مركزي انجمن گفت: در ابتداي ورود من، اساسنامه انجمن سينماي جوان بيش از 18 سال بازنگري نشده بود كه در ابتدا اساسنامه انجمن را به روز كرديم.

وي ادامه داد: چارت انجمن كه متشكل از 9 مديريت بود، بازنگري جدي در اين زمينه صورت گرفت. مجموعه‌اي مي‌تواند فعاليت خوبي داشته باشد كه در تصميم‌گيري ماهر باشد.

مدير عامل انجمن افزود: انجمن سينماي جوان كتابي را با عنوان "ره‌ توشه" عملكرد انجمن از زمان مديريت جديد(از سال 1389 تا پايان سال 1391) در اين كتاب به چاپ رسانده است.

وي در ادامه گفت: چارت جديد انجمن كه طراحي شد، انجمن را به 4 معاونت اصلي تقسيم‌بندي كرد كه شامل معاونت مالي-اداري و امور استان‌ها، معاونت آموزشي و فرهنگي، معاونت توليدات و فني و مديريت بين‌الملل،‌ جشنواره‌ها و بازرگاني است،‌ كه در كنار همه معاونت‌ها يك مشاور به عنوان كسي كه كارآزموده و ماهر است، گنجانديم. 

"ميرزاخاني" اظهار داشت: مهمترين فعاليت هر مجموعه داشتن زيرساخت است و اگر مجموعه‌اي زيرساخت درستي نداشته باشد، قطعا اهدافش مشخص نمي‌شود.

رئيس هيئت مديره انجمن ادامه داد: بحث زيرساخت بعد از تقسيم‌بندي معاونت‌ها برايمان مهم بود.

"ميرزاخاني" افزود: منابع مالي، اداري،‌ انساني و مانند اينها براي اين مجموعه ديده شد،‌ متأ‌سفانه انجمن هيچ‌گاه اين جايگاه را نداشت.

وي گفت: زماني كه به دفتر مركزي انجمن آمدم امكانات از نظر اداري، ساختماني خوب نبود.

وي در خصوص بحث مالياتي انجمن گفت: انجمن 19 سال سنوات مالياتي داشت كه همه اينها شفاف‌سازي شده و در 6 پرونده آمده است.

"ميرزاخاني" ادامه داد: در گام اول همه حساب‌هاي دفاتر انجمن سينماي جوان را در سيستم مالي متمركز كرديم.

مدير عامل انجمن تصريح كرد: بحث حضور و غياب پرسنل نيز يكي از مباحث مهم در انجمن بود كه هيچ نظارتي بر حضور و غياب آنها نبود، همه اينها ساماندهي شد و نظارت بر حضور و غياب پرسنل از طريق ستاد مركزي انجام مي‌شود.

"ميرزاخاني" افزود: بحث مهم ديگر تهيه و تدوين آئين نامه مناقصات بود كه متأسفانه اينجا اين آئين نامه را نداشت و در اولين سال حضورم در هيئت امنا آئين نامه مناقصات را تهيه كرديم.

مدير عامل انجمن اظهار داشت: بررسي و ايجاد راه كار جهت تغيير ساختمان دفاتري كه در محل‌هاي استيجاري نامناسب مستقر بودند، برنامه‌ريزي براي تغيير وضعيت ساختمان فرسوده ستاد مركزي، تطبيق حساب‌هاي انجمن با ستاد مركزي، برنامه‌ريزي براي تجهيز دفاتر 60 گانه انجمن و همچنين تجهيزات اداري براي ستاد مركزي انجمن از فعاليت‌هاي انجام شده معاونت اداري، مالي و امور استان‌ها بود.

وي ادامه داد: كليه ديونات انجمن تسويه شد و انجمن هيچ‌گونه بدهي به شخصي ندارد مگر قرارداري كه جاري باشد.

رئيس هيئت مديره انجمن اظهار داشت: مجتمع سينمايي جوانان در بعضي از شهرستان‌ها در اختيار غير بود كه اين مجتمع‌ها را با انجمن سينماي جوان برگردانديم.

"ميرزاخاني" در خصوص بازسازي ساختمان قديمي انجمن سينماي جوان گفت: ساختمان قديمي انجمن در حال ساخت و بازسازي بوده و اميدوارم تا حدود يكسال آينده اين مجموعه به اتمام برسد. در ساختمان جديد، زيرساخت‌هايي چون: گالري عكس، سالن نمايش فيلم، كتابخانه، سالن ورزشي تعبيه شده است.

رئيس هيئت مديره انجمن تصريح كرد: براي شهرهايي چون شيراز، اردبيل، گناباد، تربت حيدريه، چالوس و رودبار ساختمان جديد خريداري شد.

وي تصريح كرد: در انجمن اموال‌گرداني(انبارگرداني) انجام نمي‌شد، بعد از دو دهه اين كار انجام و يكسري از اموال خارج شدند و يكسري تجهيزات جديد به دفاتر انجمن اضافه شد.

"ميرزاخاني"‌بيان كرد: سيستم حساب اموال در كليه دفاتر انجمن شفاف است.

وي در خصوص بودجه فعلي نسبت به بودجه دوره‌هاي قبل گفت: از نظر بودجه در هيچ مؤسسه‌اي مصوبه براي تعيين بودجه وجود ندارد يعني مشخص نيست كه به يك مؤسسه چقدر بودجه اختصاص داده مي‌شود.

مدير عامل انجمن تصريح كرد: گرفتتن بودجه مستلزم رايزني است و از زمان ورود من به انجمن سينماي جوان بودجه اين مجموعه سه برابر شد.

"ميرزاخاني" در خصوص فعاليت‌هاي انجام شده در معاونت جشنواره‌ها، بين‌الملل و بازرگاني از مرداد 89 تا پايان اسفند 91 افزود: در راستای توجه به عدالت گستری و توزیع جشنواره ها بین استان های سراسر کشور، انجمن جشنواره های منطقه ای را در استان های سراسر کشور توزیع نمود.

وی ادامه داد: جشنواره های منطقه ای  محفلی برای استعداد یابی و شناخته شدن جوان های شهرستانی است.

مدیر عامل انجمن سینمای جوان بیان کرد: در ابتدا برای جشنواره های منطقه ای ارزش جدی به لحاظ فصلی بودن و یا عدد جشنواره ها وجود نداشت.

میرزاخانی اظهار داشت: در جشنواره ها معلم خروجی آن است که بتوان از افراد درست بهره برد حمایت از اثر بعدی جوان برتر در جشنواره ها در راستای  اهداف فعالیت انجمن سینمای جوانان است.

وی گفت: برای اولین بار در کشور سطح فنی جشنواره ها و نمایش آثار با فرمت HD در سال 90 و همچنین FULI HD امکان پذیر شد بالا بردن سطح کیفی محل جشنواره ها به ویژه جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران از سینما فلسطین به سینما آزادی و در سال 91 به سینما  پردیس ملت منتقل شد.

رئیس هیئت مدیره انجمن از دیگر  فعالیت های معاونت بین المللی و جشنواره ها تصریح کرد: دیگر فعالیت های این معاونت دعوت از میهمانان بین المللی که در عرصه استکبار ستیزی صهیونیست فعالیت دارند، برگزاری نشست رسالت فیلمساز جوان ایرانی و جنگ با حضور کارشناسان زبده، حضور چشمگیر فیلمسازان کشورهای جهان در جشنواره بین المللی فیلم  کوتاه تهران را نام برد.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره ملی عکس ایران با موضوع طبیعت زیبای ایران و رشد و استقبال از آن طی دو دوره برگزاری جشنواره برگزاری نخستین نمایشگاه عکس طبیعت زیبای ایران، برگزاری جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین، حضور گسترده در جشنواره ها و بازارهای معتبر فیلم کوتاه که از سال 91 شامل 38 جشنواره  با ارسال 365 فیلم و 9 حضور بین المللی همراه با راهیابی 37  فیلم به بخش های مسابقه و نمایش ویژه بوده است.

مدیر عامل انجمن افزود: شبکه های صدا و سیما شامل شبکه سه، چهار، قرآن و معارف و شبکه نمایش فیلم کوتاه انجمن را به  نمایش گذاشتند.

وی اظهار داشت: جشنواره های انجمن به صورت  اینترنتی انجام می شود، امیدوارم که همه از این تکنولوژی استفاده نمایند.

مدیر عامل انجمن گفت: فرهنگسرای ارسباران به عنوان پاتوق فرهنگی فیلم کوتاه مطرح  شده و  چهارشنبه هر هفته فیلم های کوتاه را به نمایش گذاشته و نقد و بررسی می کند.

میرزاخانی در خصوص فعالیت های معاونت تولید و فنی از مرداد 89 تا پایان سال 91 افزود: در بخش تولید و فنی انجمن اتفاقات جدی رخ داد، بحث نیاز سنجی در حوزه تجهیزات و  دیجیتالی شدن دفاترمطرح  شده که برای کلیه دفاتر و همچنین مرکز تجهیزات ساخت یک فیلم را خریداری کردیم.

وی ادامه داد: بحث تجهیز دفاتر در دوره های قبل انجام می شد اما به صورت تک تک ولی در دوره جدید یک مرتبه کل دفاتر انجمن سینمای جوان را  تجهیز کردیم.

مدير عامل انجمن تصریح کرد: راه اندازی سیستم مدیریت منابع الکترونیکی ERP، راه اندازی سیستم یکپارچه مدیریت آموزش،مدیریت جشنواره های انجمن و  مدیریت تولید، بهینه سازی گرافیکی سایت انجمن راه اندازی سامانه یکپارچه آزمون و ثبت نام به صورت  الکترونیکی و اینترنتی از جمله  فعالیت های معاونت تولید و فنی انجمت سینمای جوان است.

میرزاخانی گفت: در سال 89، 681 فیلم، سال 90، 736 فیلم و سال 91، 951 فیلم از  تولیدات آموزشی انجمن تولید شده است.

وی در خصوص فعالیت های معاونت آموزشی و فرهنگی از مرداد 89 تا اسفند 91 گفت: برگزاری بیش از 300 کارگاه آموزشی تخصصی در دفاتر انجمن، طراحی  برنامه ریزی دوره جدید فیلم سازی 15 ماهه با 16 عنوان درسی در چهار ترم آموزشی، راه اندازی و استقرار پرتال و سامانه ERP در دفاتر سراسر کشور، ارائه خدمات آموزشی به هنرجویان و مدرسین، طراحی و تدوین آموزشی دوره های تکدرس  مشاغل سینمایی، راه اندازی دریافت نظرات هنر جویان از طریق پست الکترونیک پیامک و تلفن، برنامه ریزی و بستر  سازی برای بهره مندی از اساتید و صاحب نظران دانشگاهی و سینمایی کشور از جمله فعالیت های انجام شده این معاونت در طول سه سال است.

میرزاخانی نشر و انتشارات انجمن تصریح کرد:  از نظر نشریات فیلم نامه های برتر در کتابی با  عنوان فیلم نوشت هر ساله منتشر می شود از میان هر کتاب 50 درصد فیلم نامه ها قابلیت تولید دارند که حدود 15 فیلمنامه به مرحله تولید می رسند.

وی ادامه داد: کتاب هنر  و عکاسی بازنگری و به عنوان یک درس مورد استفاده قرار گرفت همچنین کتابخانه دیجیتال از جمله  مباحث مهم است  که به آن پرداختیم.

مدیر عامل انجمن اظهار داشت: این اتفاق نادری است که در کلیه دفاتر آموزشی همه هنرجویان در یک سطح آموزش می بینند چون از قبل برنامه ریزی شده  که استاد در جلسه اول چه مبحثی را آموزش دهد  و در کل دفاتر انجمن به یک شکل است.

وی ادامه داد: آموزش انجمن جزء منحصر به فدر ترین آموزش ها در سطح بین الملل است چون براساس یک مدلی کار می کنیم  که در  دنیا نیز وجود دارد.

میرزاخانی افزود: دوره انیمیشن فصل نوینی است که از سال 92 انجام شده و ر حال حاضر ثبت نام آن از طریق سایت انجمن سینمای جوانان انجام می شود.

وی بیان کرد: از مرداد سال 89  تا به الان در دوره های مختلف فیلم سازی بلند مدت، تک درس، کارگاهی حدود  ده هزار نفر از خدمات آموزشی انجمن سینمای جوان استفاده کردند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار