عضو فراکسيون اصولگرايان مجلس در مورد جلسه مشترک دو فراکسيون مجلس براي بررسي صلاحيت وزراء گفت: در رابطه با بررسي وزراي پيشنهادي دولت دو فراکسيون اصولگراي مجلس هيچ جلسه مشترکي نداشته و ندارند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران پس از معرفي وزراي پيشنهادي از سوي رئيس جمهور در مراسم تحليف گمانه‌زني‌ها در مورد نحوه راي اعتماد به اعضاي پيشنهادي کابينه در حالي آغاز شد که نمايندگان مجلس و فراکسيون‌ها در مورد ديدار وزراء پيشنهادي با کميسيون‌ها و فراکسيون‌هاي مجلس و همچنين نحوه و شرايط کسب راي اين افراد خبر دادند.
 
بر اساس اين گزارش محمد صالح جوکار عضو هيئت رئيسه فراکسيون اصولگرايان مجلس اظهار داشت: ارتباط با فتنه 88 به یکی از خط قرمزها در کشور تبدیل شده و هر یک از وزرای پیشنهادی به هر طریقی با آشوب‌ها و حوادث بعد از انتخابات سال 88 ارتباط داشته باشند نمی‌توانند رای اعتماد مجلس را کسب کنند.
 
وی ادامه داد: کسب رای اعتماد برای هر یک از وزیران از مجلس قابل پیش‌بینی نیست و نمی‌توان گفت چه تعدادی از وزرا رای می‌آورند و چه تعدادی رای نمی‌آورند اما آنچه که مهم است عدم داشتن سابقه در فتنه 88 است.
 
نماینده مردم یزد با اشاره به اینکه ارائه برنامه از سوی وزیران برای اداره وزارتخانه متبوع و نیز اداره کشور برای نمایندگان مجلس بسیار با اهمیت است اضافه کرد: فراکسیون اصولگرایان در مجلس با وزرا تشکیل جلسه خواهد داد تا در زمینه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت روحانی تصمیم‌گیری کند.
 
وی عنوان کرد: برنامه‌هایی را که هر یک از وزرا ارائه می دهند در کسب رای اعتماد و یا عدم رای اعتماد از سوی مجلس شورای اسلامی تاثیرگذار خواهد بود.
 
برگزاري جلسات مشترک فراکسيون اصولگرايان و رهروان براي بررسي کابينه

همچنين احمدرضا دستغيب عضو فراکسيون رهروان ولايت با اشاره به برگزاری مراسم تحلیف گفت: در صورتی که وزرای پیشنهادی کابینه یازدهم در روز تحليف معرفی شوند جلسات منظم کارگروه‌های بررسی وزرا و فراکسیون رهروان از روز بعد از معرفي برای بررسی وزرای پیشنهادی آغاز می‌شود.
 
وی با بیان اینکه جلسات منظم برای بررسی وزرای پیشنهادی با حضور خود وزرا برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: البته نمایندگان جلساتی را نیز برگزار خواهند کرد که طی آن برنامه‌ها، کارنامه و رویکرد وزرای پیشنهادی را بررسی می‌کنند.
 
عضو فراکسیون رهروان ولایت با اشاره به فعالیت دو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت و اصولگرایان در مجلس نهم اظهار داشت: ارتباط مطلوبی بین 2 فراکسیون وجود دارد که در همین راستا ممکن است 2 فراکسیون برای بررسی بهتر کابینه پیشنهادی جلسات مشترکی برگزار کنند.
 
وی در اظهارات خود اضافه کرد: اقدامات ذکر شده با هدف نقد سازنده برای دستیابی به یک کابینه کارآمد و پرتوان برگزار خواهد شد.
 
با توجه به  آغاز بررسي راي‌اعتماد وزرا در صحن‌علني؛ خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران جوياي زمان جلسات مشترک دو فراکسيون مجلس براي بررسي صلاحيت وزراء پيشنهادي شد. 
 
بر همين اساس کاظم جلالي رئيس فراکسيون رهروان ولايت درباره برگزاري جلسه مشترک دو فراکسيون اصولگرايي به خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران گفت: اصلا چنين جلسه‌اي تشکيل نشده و خبرها درباره برگزاري جلسه مشترک در امروز (يک‌شنبه 20 مردادماه) اين خبر حقيقت ندارد!
 
همچنين محمد صالح جوکار عضو هيئت رئيسه فراکسيون اصولگرايان نيز احتمال برگزاري جلسه مشترک ميان دو فراکسيون رهروان و اصولگرايان را رد کرد و  اظهار داشت: در رابطه با بررسي وزراي پيشنهادي دولت دو فراکسيون مجلس هيچ جلسه مشترکي نداشته و ندارند!
 
در آخر براي مطمئن‌تر شدن از صحت برگزاري جلسه مشترک دو فراکسيون با آقاي علي عليلو نماينده مردم شبستر و عضو فراکسيون اصولگرايان مجلس مصاحبه‌اي انجام داديم.
 
عليلو در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران در مورد جلسه مشترک دو فراکسيون مجلس براي بررسي صلاحيت وزراء گفت: چنين جلسه‌اي صورت برگزار نشده است!
 
اين عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس اظهار داشت: در مصاحبه‌ خود با ديگر رسانه‌ها گفته‌ام جلسه‌اي با حضور حدود 50 نفر از نمايندگان از تمامي کميسيون‌ها به دعوت آقاي توکلي  براي بررسي وزراء پيشنهادي برگزار شده است.    
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: جلسه ، مشترک ، فراکسیون ، مجلس ، وزراء
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار