عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور منتخب باید در انتخاب وزراء دقت کافی را داشته باشد و از کسانی که با ولایت زاویه دارند و یا در فتنه 88 نقش داشتند، استفاده نکند

 


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد جواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران، ابراز کرد: کابینه رئیس جمهور منتخب باید از شاخصه های انقلابی برخوردار باشد.

وی در خصوص کابینه پیشنهادی رئیس جمهور منتخب که در یکی از روزنامه های وابسته به جریان اصلاحات در چند روز گذشته چاپ شده بود، اظهار کرد: یکی از اعضای تیم آقای روحانی این لیست را تکذیب کرد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزراء کشور، دفاع، اطلاعات و امور خارجه مرتبط با کمیسیون امنیت ملی هستند، ابراز کرد: تاکنون رئیس جمهور منتخب برای انتخاب وزراء از کمیسیون امنیت ملی مشورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: فراکسیون اصولگرایان در مجلس چندین معیار مهم را برای معرفی کابینه به مجلس مشخص کرده است که باید مورد توجه رئیس جمهور منتخب قرار گیرد.

کریمی قدوسی با اشاره به شروط فراکسیون اصولگران، ادامه داد: افراد کابینه رئیس جمهور منتخب نباید از افرادی باشند که در فتنه 88 نقش داشتند، وزراء پیشنهادی نباید جزء کسانی باشند که نسبت به ولایت زاویه دارند و به لحاظ مواضع سیاسی، شفاف نیستند و همچنین این اشخاص نباید با مفاسد اقتصادی ارتباطی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه اکثر افراد پیشنهادی برای کابینه رئیس جمهور منتخب از دانش آموختگان دانشگاه های آمریکا هستند، افزود: کسانی که در کابینه آقای روحانی در انگلیس و آمریکا تحصیل کرده اند، به سوابق و مواضع آنها نگاه می کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: کسانی که می خواهند پست وزارت در کشور بگیرند، نباید افراد ناشناخته باشند بلکه باید کسانی باشند که سابقه و مواضع آنها در 35 سال انقلاب مشخص باشد و در غیر این صورت بدرد وزارت نمی خورند.

وی تأکید کرد: مجلس شورای اسلامی همان قاطعیت و حساسیتی که برای انتخاب وزراء دولت احمدی نژاد داشت برای کابینه پیشنهادی این دولت نیز خواهد داشت و با دقت کافی به موضوع خواهد پرداخت.

 

برچسب ها: عضو کمیسیون ، امنیت ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.