انگور داراي مقداري زيادي پتاس و فلزات ديگري مثل آهك ، منيزيم ، آهن، منگنز، كلر، يد، ارسنيك، فسفر و سيليس هستم. داراي مقدار زيادي قند تانن- دياستازها و فرمانها است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

انگور داراي مقداري زيادي پتاس و فلزات ديگري مثل آهك ، منيزيم ، آهن، منگنز، كلر، يد، ارسنيك، فسفر و سيليس هستم. داراي مقدار زيادي قند تانن- دياستازها و فرمانها است. اگر به تركيبات مفيد ويتامين هاي آ- و انواع " ب " و " ث" و " د" مواد راديو اكتيو را اضافه كنيد، و عوامل مؤثر و مفيدي كه در برگ وشيره و دانه و ساقه ها است

ترشي خون و مايعات بدن را كم مي كند و از ابتلاء به امراض گوناگون، حتي وحشتناك ترين آنها كه سرطان است ، جلوگيري می کند.

طب امروز فقط براي معالجه چشم درد و به صورت كمپرس براي التيام تمام زخم ها به كار مي رود.

اگر مبتلا به سنگ كليه و مثانه هستيد، هر روز صبح ناشتا يك قاشق از اين اشك را بنوشيد. شيره جوانه هاي تازه درخت مرا، با كمك الكل گرفته، به صورت عصاره درآوريد و مجدداً تقطير كنيد تا سفت شود. اين ماده مُدِر و ضد تشنج است.

فوايد هسته دانه ي انگور

هسته دانه داراي " تانن " بوده و قابض است. توليد باد مي كند و ادرار را كم مي نمايد. مخصوصاً دانه هايي كه از تفاله سركه به دست مي آيد ، چنانچه آن را بو بدهند، خاصيت قبض كردن آن زيادتر مي شود. پوست ميوه من كمي ديرهضم و مولد باد است. ماليدن سوزانده آن جهت نرمي پوست و كم كردن رطوبت چشم و بيشتر زخم ها مفيد است. روغن دانه هاي من كه به وسيله يك حلال گرفته مي شود، بهترين روغن جلا بوده، زود خشك مي شود و در نقاشي مصرف دارد. سرشاخه هاي من و تفاله هاي سركه را اگر بسوزانيد، زغالي به دست مي آيد كه فوق العاده سياه بوده و براي نقاشي و آبرنگ كاري ، بسيار عالي است.

فوايد غوره

ميوه نارس من كه غوره ناميده مي شود ، و شعرا به آن حصرم مي گويند داراي طعمي ترش بوده ، و قابض است . آب آن كه آب غوره نام دارد، يكي از چاشني هاي مفيدي است كه در رژيم لاغري مؤثر است، خاكستر شاخه هاي من اگر به صورت پماد ماليده شد ورم بيضه را فرو مي برد، و بواسير را درمان مي كند . و اگر خورده شود، سنگ ها را مي ريزاند . اگر خاكستر چوب درخت مرا حل كرده و پس از صاف كردن غليظ نماييد، و آن را گرم گرم كمپرس كنيد، انواع دمل و كورك را باز كرده، و معالجه مي كند.
برچسب ها: کرمانشاه ، انگور ، ویتامین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.