ایام ماه رمضان به دلیل اینکه ساعات زیادی در طول روز هیچ ماده غذای وارد بدن نمی شد اکنون بدن با برهه ای از کمبود ویتامین ها و املاح معدنی رو به رو است.

 فاطمه حسینی متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران گفت: بعد از ماه مبارک رمضان باید تغذیه نوجوانان روزه داری که بدن آنها ضعیف، کم وزن و کم آب شده است به صورتی باشد که تمامی کمبودها با داشتن برنامه غذایی صحیح و سالم به کمک انواع ویتامین ها جبران شود.

 وی افزود: در روزهای بعد از ماه رمضان مناسب است از انواع  نوشیدنی ها همچون تخم شربتی، چاي کمرنگ، شربت های کم شیرین و سکنجبین استفاده شود چرا که موجب رفع کم آبی بدن می شود.

وی اظهار داشت: روزهای بعد از ماه رمضان، نوجوانان روزه داری که  در حال رشد هستند شرایط متابولیسمی بدن آنها تغییر کرده و  همین امر باعث کم اشتها شدن و استفاده نکردن از وعده های غذایی می شود که عاملی مهم در ضعيف شدن بدنشان است که بایستی از مواد غذایی که سرشار از پروتئین و ویتامین است همچون شیر، ماست، سبزیجات و میوه جات استفاده شود.

وی عنوان کرد: بعد از ماه رمضان لازم است سه وعده اصلی غذایی روزانه استفاده شود چرا که در صورت استفاده قوای بدن تقویت شده و در میان وعده ما نیز بایستی از میوه هایی همچون شلیل، خرما و هلو استفاده شود.

برچسب ها: رمضان ، تغذیه ، ویتامین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار