معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر گیلان از انجام 160 عملیات امداد و نجات در تابستان امسال خبر داد و گفت: در این عملیات به 400 مصدوم حادثه‌دیده گیلان خدمات ارائه شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، سیاوش غلامی پیش از ظهر امروز در جلسه امداد و نجات هلال احمر استان ارائه خدمات امداد و نجات به 400 نفر از مسافران و حادثه‌دید‌گان حوادث تابستانی را از جمله اقدام‌های هلال احمر عنوان کرد.

وی گفت: با آغاز فصل تابستان طرح امداد و نجات هلال احمر با هدف ایجاد آرامش و اطمینان خاطر مسافران و هموطنان در سطح استان به اجرا در آمد.

این مسئول ادامه داد: با اجرای این طرح در این مدت نیروهای امداد و نجات هلال احمر با انجام 160 عملیات امداد و نجات به 400 نفر از مصدومان و حادثه دیدگان خدمات ارائه شد.

این مسئول، امداد و کمک‌های اولیه، اقدام‌های پیش بیمارستانی، احیای غریق نجات یافته از آب و انتقال مصدومان به مراکز درمانی ارائه کردند.

وی افزود: در تعطیلات عید سعید فطر نیروهای امداد و نجات هلال احمر با استقرار در مکان‌های برپایی نماز عید سعید فطر و مسیرهایی پرتردد و حادثه‌خیز به بالغ بر 100 نفر از شهروندان و مسافران خدمات امدادی ارائه کردند.

غلامی، اجرای طرح امداد و نجات تابستانه هلال احمر را در 25 پایگاه ثابت و موقت ساحلی، جاده‌ای، کوهستان، دریایی و هوایی ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: این طرح با حضور 150 نفر از امدادگر، نجات‌گر، راننده و قایقران به همراه تجهیزات کامل امداد و نجات و آمبولانس با استقرار در مناطق حادثه‌خیز، خطر آفرین و پرتردد استان در حال اجراست.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر گیلان از مسافران خواست با رعایت نکات ایمنی از بروز هرگونه حادثه احتمالی پیشگیری کنند.

وی، تلفن 147 مرکز کنترل عملیات ندای امداد را به منظور تماس در مواقع بروز حادثه اعلام کرد.

غلامی، از تجهیز دهمین آمبولانس هلال احمر به دستگاه اکسیژن ساز خبر داد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و مساعدت سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور، دهمین آمبولانس جمعیت هلال احمر گیلان در سیاهکل به دستگاه اکسیژن ساز و به ارزش 110 میلیون ریال مجهز شد.

وی خاطرنشان کرد: با تجهیز آمبولانس‌های هلال احمر به دستگاه اکسیژن‌ساز، اکسیژن مورد نیاز در امدادرسانی در داخل آمبولانس تأمین می‌شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.