برپایه آمار منتشر شده، از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سایه رشد 113.1 درصدی آمار بازدیدکنندگان بازارچه های موقت صنایع دستی، میزان فروش این محصولات در سال 92 نسبت به سال گذشته، 59.8 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، هدف از برپایی بازارچه های موقت فروش صنایع دستی استان، ارتقا بستر فروش، ایجاد اشتغال، اشاعه فرهنگ مصرف صنایع دستی، نمایش توانمندی های استان های کشور است که برپایه آمار منتشر شده از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میزان فروش محصولات صنایع دستی در بازارچه های موقت سال 92 نسبت به سال گذشته 59.8 درصد افزایش یافته است.

که بر مبنای مقایسه استان های کشور، بالاترین میزان فروش بازارچه های موقت نوروزی در استان مازندران به میزان 20 میلیارد و 523 میلیون ریال بوده و کمترین میزان فروش را استان البرز با مبلغ 70 میلیون ریال داشته است.

بر اساس این گزارش تعداد بازدید کنندگان این بازارچه ها در سال 92 نسبت به سال گذشته، نشانگر رشد 113.1 درصدی می باشد، بیشترین تعداد بازدید کنندگان این بازارچه ها در استان بوشهر با 8 میلیون و 705 نفر بازدید کننده و بازارچه های موقت استان اردبیل با ثبت آمار 14 هزار نفر بازدید کننده کمترین تعداد بازدید کنندگان را داشته است. 

در جدول ذیل ماحصل برگزاری بازارچه های موقت فروش صنایع دستی سال 92 و 91 قابل مشاهده است:



عملکرد بازارچه های موقت فروش صنایع دستی سال 92 و 91

زمان

تعداد محل های برگزاری

تعداد غرفه

میزان فروش (میلیون ریال)

تعداد بازدید کننده (نفر)

سال 91

390

3,749

92,007

19,950,651

سال 92

412

5,262

147,110

42,529,713

مقایسه شاخص ها در سال 92 نسبت به سال 91

% 5,6

% 40,3

% 59,8

% 113,1



انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار