هشتمين نمايشگاه بين المللي شيلات ، آبزيان و صنايع وابسته با حضور بيش از يکصد و پنجاه شرکت داخلي و خارجي از ايران و 11 کشور ديگر ، در محل دائمي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي کيش برگزار مي شود.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از ستاد خبري ؛ اين نمايشگاه با مشارکت و همکاري سازمان شيلات ايران ، سازمان خواروبار و کشاورزي سازمان ملل متحد (فائو) و سازمان منطقه آزاد کيش ، 5 تا 8 آذر برگزار مي شود در هشتمين نمايشگاه بين المللي شيلات ، آبزيان و صنايع وابسته ؛ شرکت ها و نمايندگاني از کشورهاي بلژيک، ايتاليا، انگليس ، آلمان، عراق، ارمنستان، فرانسه، روسيه ، يونان، هلند و هند، ‌آخرين توليدات و دستاوردهاي خود را در زمينه آبزي پروري، شيلات، تجهيزات و ماشين آلات صنعتي، تجهيزات آزمايشگاهي، مواد و صنايع غذايي، صنايع بسته‌بندي و نشريات و مجلات مرتبط با صنايع شيلات و آبزيان به معرض نمايش مي‌گذارند. 
در اين نمايشگاه ؛ صنايع ، تجهيزات ، خدمات و موضوع هاي مربوط به شيلات به اين شرح به نمايش گذاشته مي شود :

تکثير ، پرورش ، صيد ،عمل آوري ، فرآوري ماهيان ، نگهداري ، دام ماهيگيري ،ماهيگيري صنعتي ، فرآوري محصولات شيلاتي تجهيزات نگهداري آبزيان ، توليدکنندگان خوراک آبزيان ، تجهيزات آبزي پروري ، پودرماهي ، تجهيزات ، تاسيسات و ماشين آلات توليدکننده صدف ، تجهيزات، تاسيسات و ماشين آلات صنايع فرآوري آبزيان ، وسايل و تجهيزات ضد عفوني کننده، ماشين هاي بسته بندي، صنايع فرآوري آبزيان،سيستم برودتي و سردخانه اي ، غذاهاي نيمه پخت آبزيان،سيستم تهويه ، فرآورده هاي جديد آبزيان،ماشين آلات حمل و نقل و انتقال آبزيان و فرآورده ها،ساخت و تعمير شناورها و ادوات صيادي، تجهيزات و ادوات تصفيه خانه هاي آب، توليد مکمل هاي غذايي و درماني،تجهيزات نگهداري صيد بر روي شناور(سرد سازي) ، تجهيزات، ماشين آلات و صنايع پرورش ماهيان زينتي، طراحي، نصب و راه اندازي کارخانجات فرآوري آبزيان ، طراحي، نصب و راه اندازي استخرهاي پرورش ماهي ، صنايع دستي دريايي ، پرورش کروکديل و تغذيه آبزيان پرورشي.
قرار است در حاشيه برپائي هشتمين نمايشگاه بين المللي شيلات ، آبزيان و صنايع وابسته ؛ نخستين کنفرانس بين المللي تجارت آبزيان و سومين همايش فرصت هاي سرمايه گذاري در شيلات نيز با حضور صاحبنظران ، کارشناسان،متخصصان و برخي از مقامات کشوري برگزار شود.
برگزاري جشنواره غذا ، کلاس ‌آموزش ماهيگيري و مسابقه ماهيگيري در محله اسکله تفريحي جزير کيش از ديگر بخش هاي جانبه اين نمايشگاه است.

هشتمين نمايشگاه بين المللي شيلات ، آبزيان و صنايع وابسته با هدف ترويج ، اشاعه و گسترش فرهنگ دريايي کشور، ارائه دستاوردها و توانمندي هاي شيلات کشور، ارتقاء سطح دانش مسئولين ، مديران و کارشناسان ، بهره گيري هوشمندانه از ابزارهاي مدرن به منظور ايجاد تغييرات گسترده در حوزه شيلات ، توسعه صادرات محصولات شيلاتي و تبادل تجربيات برگزار مي شود.

برگزاري نمايشگاه بين المللي شيلات و آبزيان فرصت بسيار ارزشمندي است تا فعالان زيربخش شيلات کشور ضمن آشنايي با فناوري هاي روز جهان در عرصه هاي متنوع توليد و استحصال، فرآوري، عرضه، بازاريابي و صادرات آبزيان با جلب و جذب دانش و امکان تبادل اطلاعات و تجارب به پيشرفت و توسعه دست يابند. 

در حال حاضر آنچه بر اهميت و ضرورت استفاده از آبزيان به عنوان يک کالاي اصلي در سبد غذايي جامعه و شناخت ارزش اقتصادي آن مي افزايد ، انگيزه سالم زيستن و سلامت خواهي جامعه و در درجه دوم توجه به توسعه صادرات است و گسترش، انتشار و تبادل اطلاعات در زمينه شيلات ، آبزيان از موثرترين ابزار دسترسي به اين هدف  از جمله برگزاري نمايشگاه بين المللي شيلات و آبزيان محسوب مي شود.

جمهوري اسلامي ايران بعنوان کشوري در حال توسعه با5700 کيلومتر مرز آبي ، جايگاه ويژه و ارزنده اي در توسعه و تجارت شيلات و آبزيان و همچنين صادرات غيرنفتي دارد.
انتهاي پيام/
برچسب ها: اقتصاد ، بازار ، نمایشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
احسان حق شناس
۱۴:۱۰ ۲۶ شهريور ۱۳۹۲
sepasgozaram
آخرین اخبار