روزنامه المنار فلسطين از ورود عربستان سعودي به مرحله‌اي مهم در تاريخ اين كشور و احتمال کناره گيري وليعهد اين کشور از قدرت بعنوان يکي از سناريوهاي موجود خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛روزنامه المنار فلسطين به نقل از منابع آگاه نوشت:عربستان سعودي در آستانه ورود به مرحله‌اي مهم در تاريخ خود بوده و از بين سناريوهاي مطرح شده براي جلوگيري از درگيري‌ها در اين كشور، سناريوي انتخاب وليعهد جديد از نسل جوان ونسبي خاندان آل سعود و كناره گيري "سلمان بن عبدالعزيز" وليعهد كنوني از قدرت به اراده خود وجود دارد.

اين روزنامه سناريوي مطرح شده در اين رابطه را در راستاي گشوده شدن راه براي رسيدن وليعهد جديد به بالاترين سطح هرم قدرت و نخستين گام براي به دست آوردن كرسي پادشاهي برشمرد و افزود: اما با اين وجود كناره گيري "ملك عبدالله بن عبدالعزيز" پادشاه عربستان از منصب خود به دليل مخالفت صريح با اين سناريو و وجود بسياري از افرادي كه همچنان از وي استفاده مي‌كنند امكان پذير نيست.

روزنامه المنار در بخش ديگري از گزارش خود نوشت: ايالات متحده از اوضاع خاندان حاكم در عربستان نگران بوده و از "مقرن بن عبدالعزيز" معاون دوم دولت عربستان براي وليعهدي حمايت مي‌كند.

اين روزنامه در پايان با اشاره به اينكه "مقرن بن عبدالعزيز" به شكل مشترك با "بندر بن سلطان" وبا همكاري آمريكا در تغيير نظام‌هاي حكومتي جهان دست داشته افزود: وي يكي از افرادي است كه با آمريكا و اسرائيل روابطي قوي و محرمانه  داشته و خواستار قطع رابطه رياض با تهران است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار