وزير اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اولويت قرار گرفتن سلامت در دولت يازدهم را مورد تاكيد قرار داد و گفت: دكتر هاشمي توانايي‌هاي بالقوه براي اداره نظام سلامت را داراست.

دكتر ملك زاده، وزير اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: شرط موفقيت هر فردي كه بخواهد وزير بهداشت شود حمايت دولت و مجلس از او براي عبور ار چالش‌هاي زياد در اين حوزه است، چون دكتر هاشمي نيز مورد احترام جامعه پزشكي بوده و توانايي‌هاي لازم براي عبور از اين چالش‌ها را دارد.

وي ادامه داد: دكترهاشمي از جمله افراد مورد احترام جامعه پزشكي است و بر كار گروهي به خوبي واقف است و در مدت دبيري شوراي آموزشي پزشكي، تخصصي و رياست دانشكده پزشكي دانشگاه علوم اين امر را ثابت كرده است.

دكتر ملك زاده بيان داشت: حوزه نظام سلامت در زمينه نيروي انساني، زير ساخت‌ها، نظام غني شبكه، بيماستان و دانشگاه‌ها از توانمندي‌ها و استعدادهاي زيادي برخوردار است ولي بدليل اولويت نبودن بحث سلامت در دولت‌ها و برنامه ريزي‌هاي كلان همواره در ارائه خدمات و سيستم ارجاع مشكلاتي داشته است.

وي داشتن اختيارات كافي توسط وزير بهداشت آينده و وجود مقررات لازم را مورد اشاره قرار داد و تاكيد كرد: رفع ساير مشكلات جز با حمايت‌هاي اعتباري و معنوي دولت و مجلس براي هيچ كس ميسر نيست.

دكتر ملك زاده گفت: بحث مهم ديگر در اين حوزه تعامل با بخش‌هاي ذيربط است كه نياز به هماهنگي‌هاي بين بخشي براي پيشبرد امور دارد.

وي با اعلام اينكه دكتر هاشمي مي‌تواند اين هماهنگي‌ها را ايجاد كند، بيان كرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در مجموع كار سترگ و سنگيني است كه اميدوارم مجلس شوراي اسلامي با راي اعتماد بالا به دكتر هاشمي دولت يازدهم را در انجام اين كار بزرگ ياري كند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار