وزارت بهداشت با چالش ها و معضلات سنگيني روبروست که بايد با ايجاد فضاي سالم رواني نسبت به اخذ تصميمات کارشناسي و علمي در نظام سلامت اقدام کند.

دکتر عبدالرسول صداقت، عضو هيات مديره انجمن راديولوژي ايران با بيان اينکه نظام سلامت مجموعه اي از سلامت جسمي و رواني است به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: وزارت بهداشت به عنوان متولي سلامت در جامعه مسئوليت سنگيني را برعهده دارد که بايد با ايجاد آرامش رواني و فضاي مناسب چالش ها را از ميان برداشته و سلامت جسمي و رواني را در جامعه برقرار کند.

وي با اشاره به اينکه در اثر سوء مديريت ها و تصميم گيري هاي غير علمي و غير کارشناسانه بخش هاي مختلف نظام سلامت درگير معضلات شد اذعان داشت: وزارت بهداشت در دوران جديد آغاز به کار خود بايد يکسري اصلاحات را مدنظر قرار دهد و با برگزاري نشست و جلسات متعدد با نظرات انجمن هاي علمي  گروه پزشکي آشنا شود.

وي تاکيد کرد: وزير بهداشت جديد بايد مرزهاي رشته هاي تخصصي را حفظ کند و اين امر جز با رعايت قوانين و شنيدن نظرات انجمن ها و شوراهاي تخصصي موجود در وزارت بهداشت و درمان محقق نمي شود.

وي به شعار رئيس جمهور منتخب مبني بر ايجاد آرامش رواني در جامعه اشاره کرد و گفت: رئيس جمهور منتخب عملا دست روي مساله پزشکي گذاشته و از طريق نظام سلامت و توجه ويژه به آن حاصل مي شود./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار