معاون مدیر طیور و زنبورعسل سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: انتخاب صحیح زمان و محل مناسب برای ییلاق گذرانی در فصل جریان شهد راهکاری تاثیرگذار برای افزایش تولید عسل قلمداد می شود.

رضایی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: افزایش تولید با افزایش اطلاعات و اثرات مصرف از این تولیدات جانبی در بین مصرف کنندگان دور از انتظار نخواهد بود.

وی تشریح کرد: افزایش تولید عسل با رعایت تمامی مسایل مدیریتی در زنبورستان امکانپذیر است.

رضایی ادامه داد: کارشناسان سازمان نگاهی جامع به تولیدات جانبی زنبورعسل نظیر گرده، ژل رویال، بره موم و زهر را برای مصارف انسانی به دلیل دارا بودن تاثیرات دارویی بی شمار از جمله برنامه های مهم در سال حماسه اقتصادی گنجانده اند.

معاون مدیر طیور و زنبورعسل سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: با رعایت تمامی شرایط و نحوه نگهداری و پرورش زنبورعسل، شاهد بروز بیماری در زنبورستان نخواهیم بود.

وی با اشاره ای به مزایای عدم استفاده از داروهای وارداتی در زنبورستان اظهار داشت: پیشگیری از بروز بیماری در زنبورستان، کاهش مصرف داروهای وارداتی و خروج ارز و درنهایت افزایش تولید و حاصل شدن عسل ارگانیک را در پی دارد.

رضایی توان علمی را سلاحی پنهان دانست و تاکید کرد: افزایش توان علمی می تواند به عنوان سلاحی پنهان یاری رسان زنبورداران در جهاد اقتصادی باشد./ب

برچسب ها: زنبور ، عسل ، ییلاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.