بر آنیم تا در این مجال، قطعاتی کوتاه و بلند از کتاب وحی را با نگاهی به انعکاس آن در ادبیات پارسی، پیشکش طالبان حق و جوینگان حقیقت کنیم تا چه قبول افتد و چه در نظر آید.

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران؛
آیه ۱۰ سوره روم
ثُمَّ كَانَ عَاقِبَةَ الَّذِينَ أَسَاؤُوا السُّوأَى أَن كَذَّبُوا بِآيَاتِ اللَّهِ وَكَانُوا بِهَا يَسْتَهْزِئُون
نگاه فرجام کسانی که بدی کردند [بسی] بدتر بود [چرا] که آیات خدا را تکذیب کردند و آنها را به ریشخند می‌گرفتند.

جزای بدی جز بدی نیست. بدان را بی گمان بدی در پیش است چنانکه خوبان را خوبی در انتظار خواهد بود.این یکی از قوانین کلی عالم است  و این قانون بارها  و بارها در قرآن تکرار شده است تا به خوبی در دلها بنشیند.

در سوره یونس، آیه 26، خداوند می فرماید «للذینَ أحسنوا الحسنی و زیادة» یعنی آنها که کار نیک کردند به نیکی می رسند و چیزی بیش از آن. اما آنها که بدی می کنند معادل همان بدی را دریافت خواهند کرد چنانکه در آیه حاضر آمده است.

اگر در جایی بدی و سختی هست میل می کند به سوی آن کس که خود را  به بدی آراسته و در انتظار آن بدی است. به گفته مولانا در مثنوی:
    ذره ذره هر چه در ارض و سماست        جنس خود را همچو کاه و کهرباست
   ناریان مر ناریان را جاذبند        نوریان مر نوریان را طالبند
او جمیل است و محبُّ للجمال        کی جوان نوگزیند پیر زال     



عجب است که آدمیان وقتی می خواهند مقامِ خوبی و محبوبی را به دست آورند خود را برای آن می آرایند اگرچه ریا و تظاهر باشد و خوب می دانند که اگر صاحب جمالی در راه است باید خود را برای او آراست زیرا بدیهی است که او پیش پیش زشتان و دد صفتان و دیو رویان نمی رود.
او انسان آلوده و آشفته را خوش نمی دارد پس چهره را به لبخند و ظاهر را به پاکیزگی و لباس فاخر می آرایند باشد که بدان خوبی دست یابند.
برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار