ورود مردم به بازار سرمایه ازطریق موضوع سهام عدالت کدهای معاملاتی تقریبا به 49 تا 50 میلیون نفر خواهد رسید که وجود این تعداد کد سهامداری در مقایسه با جمعیت نشان‌دهنده ضریب نفود بازار سرمایه در میان مردم است که این اقدام در نوع خود در بورس‌های آسیا و حتی در جهان بی‌سابقه است.

امیر هامونی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: تعداد کدهای سهامداری پس از ورود سهام عدالت به تابلوی فرابورس افزایش میابد و با ورود مردم به بازار سرمایه ازطریق موضوع سهام عدالت کدهای معاملاتی تقریبا به 49 تا 50 میلیون نفر خواهد رسید که وجود این تعداد کد سهامداری در مقایسه با جمعیت 76 میلیون نفری کشور، نشان‌دهنده ضریب نفود بازار سرمایه در میان مردم است که این اقدام در نوع خود در بورس‌های آسیا و حتی در جهان بی‌سابقه است. 

 وی افزود:معامله سهام عدالت با ابتکار عمل و پیگیری‌های سازمان بورس، شرکت فرابورس و سازمان خصوصی‌سازی به مرحله خیلی خوبی رسیـده است.

هاموني ادامه داد:کلیت طرح برای معامله سهام عدالت در فرابورس در جلسه شورای عالی اصل 44 به تصویب رسیده و قابل معامله‌شدن این سهام در فرابورس به دستورالعملی که سازمان بورس و سازمان خصوصی‌سازی در کمیسیون تخصصی شورای عالی اصل 44 تهیه و مصوب خواهند کرد، منوط شده است همچنین بر همین اساس، با پذیرش شرکت سرمایه‌گذاری اوراق سهام عدالت آذربایجان شرقی در فرابورس، البته به شرط ارائه پرتفوی افزایش سرمایه و بستن فهرست مشمولین و گزارشگری مالی ویژه‌ای که شرکت‌ها نیاز دارند، موافقت شده است. 

وی ادامه داد: پرتفوی تشکیل شده برای سهام عدالت، پرتفوی بسیار قوی و متنوع است، در واقع حدود 40 درصد از واگذاری‌های انجام شده است و تقریبا 42 میلیون نفر اقدام به ثبت‌نام کرده و مشخصات هویتی را تکمیل کردنـد. 

هامونی خاطرنشان کرد مقرر شده است با کمک معاونت نظارت بر بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس، چارچوب گزارشگری شرکت سرمایه‌گذاری اوراق سهام عدالت آذربایجان شرقی تهیه شود تا شرکت‌ها با این فرم خاص اقدام به گزارشگری مالی از طریق سامانه کدال بکنند و بتوانیم در دو ماه آینده شاهد کشف قیمت سهام عدالت استان آذربایجانی شرقی در فرابورس باشیم و پس از آن، سایر شرکت‌های استانی نیز به مرور وارد بازار شوند. 

وی ادامه داد: قیمت سهام عدالت هر استان نسبت به پرتفوی درنظر گرفته شده برای آن استان متفاوت است و مردم در صورت تمایل پس از ورود سهام عدالت به فرابورس می‌توانند با فروش سهام عدالت یک استان، سهام عدالت استان دیگر را خریداری کنند و بدین ترتیب به معاملات خود در بازار فرابورس ادامه دهند. 

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر، 30 شرکت سهامی عام مستقل داریم که سرمایه‌گذاری استانی هستند و هر استان پرتفوی مخصوص به خود را دارد که NAV تمامی آنها تقریبا یکسان است، اما از روزی که امکان معامله سهام عدالت در فرابورس مهیا شود، قیمت این سهام بستگی به نحوه عملکرد مدیران شرکت سرمایه‌گذاری استانی، نوسان خواهد کـرد.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار