استرس در مواردی اوج می گیرد که انسان تمایل انتظار یا امکان روبرو شدن با وضعیت جدید را نداشته باشد.

رضا جمالیان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ضمن اشاره به این موضوع اعلام کرد: اگر حالت و شرایط متضاد با استرس که آرامش شدید و گسترده ی جسمی و رانی است در نظر گرفته شود این  وانهادگی و بی خیالی شدید هم مفید و مطبوع نیست چرا که در این شرایط هم دیگر انسان دلشوره و نگرانی خاصی برای کار و فعالیت نداره از این رو یکی از کتابهای موفق و مفیدی  که درباره مباحث و مسائل مرتبط با استرس در جهان منتشر شده، استرس برای موفقیت نام دارد.

 وی همچنین در ادامه گفت: بر خلاف تصور عموم، استرس به طور عمده بر روی عضله های ادادی تاثیر گذارد و نه سسله اعصاب و اوالین آثار آن ب صورت پیدا شدن چین با انقباض در عضله های ادادی پیشانی و بین ابروها مشاهده می گردد.

جمالیان اضافه کرد: در مراحل پیشرفته تر، استرس بر بسیاری دیگر از قسمت های بدن هم به صورت ثانویه اثر می گذارد و در نهایت در عکس العمل استرس وخیم وضعیتی ایجاد می شود که فرد در شرایط زلزله های بزرگ، سیل، آتش سوزی، جنگ و یا به طور کل مصیبت های عظیم صدمات جبران ناپذیری می بینند.

 این آسیب شنال در خصوص روشهای فرو نشاندن استرس بیماران گفت: روش های ساده ای برای فرونشادن استرس وجود دارد  که از میان آنها می توان به اکسیژن رسانی به خون به وسیله تنفس عمیق، مدیتیشن، تصور سازی ذهنی از صداهای موجود در طبیعت، هیپنوتیزم و ارتباط با ذهن ناخودآگاه شخص، ورزش و در نهایت موسیقی درمانی و حرکات یوگا را یاد آور شد.

 جمالیان در پایان ضمن توجه بیشتر خانواده ها به بیماران  تحت درمان ابراز داشت: اگر تکنیک های مدیریت استرس به خوبی مد نظر قرار گیر و اجرا گردد به دلیل بالا رفتن سطح "آندرونین" و کاهش هورمون های استرس، نشاط و سرخوشی  در شخص بیمار ایجاد می کند وبا رعایت میزان درمان و انرژی مورد نیاز شخص سلامت خود را باز می یابد./ف
برچسب ها: معما ، استرس ، مقابله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار