به دلیل شرایط جغرافیایی ،آب و هوایی و موقعیت زمین شناسی متفاوت در روستاهای ایران نمی توان یک برنامه جامع داشت به همین منظور در این عرصه باید برنامه ریزی منطقه ای وبخشی تقویت شود .

محمد حسینی کارشناس راه روستایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اهمیت راه روستایی در توسعه روستاها گفت :توسعه همه جانبه روستاها در گرو ایمن سازی و بهسازی راه های روستایی است.

وی گفت: در سالهای اخیر با همکاری بخش خصوصی اقدامات مثبتی در راستای توسعه راه روستایی صورت گرفته اما با توجه به گستردگی روستاهای ایران کافی نیست .

این کارشناس با اشاره به شرایط جغرافیایی روستاهای ایران ادامه داد : به دلیل شرایط جغرافیایی ،آب و هوایی و موقعیت زمین شناسی متفاوت در روستاهای ایران نمی توان یک برنامه جامع داشت به همین منظور در این عرصه باید برنامه ریزی منطقه ای وبخشی تقویت شود .

حسینی با تآکید بر اینکه توسعه روستاها سبب بهبود شرایط اجتماعی آنها می شود، اظهار داشت : بهسازی راه روستایی در راستای بهبود شرایط اجتماعی وطبیعی باید در دستور کار مسئولان توسعه راه روستایی باشد به همین منظور علاوه بر اصلاح شرایط کالبدی باید از فن آوری ها ی روز مثل gps هم استفاده کرد .

وی در پایان خاطر نشان کرد : بهسازی راههای روستایی کشور همیشه یکی از دغدغه های اصلی مسؤلین راه و شهرسازی است چرا که به دلیل انتقال فرآورده های تولیدی و کشاورزی به بازار مصرف باید این راه ها به طور ویژه ای بهسازی و ارتقاء یابد.

برچسب ها: روستا ، منطقه ، ایمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار