بازي بسيار زيباي او در مجموعه تلويزيوني "در مسير زاينده رود" نقش پهلواني را دوباره زنده كرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مهدي سلطاني سروستاني، متولد سال 1350 در شيراز است، ليسانس كارگرداني از دانشكده سينما و تئاتر از دانشگاه هنر در سال 1378، دكتراي تئاتر از دانشگاه آوينيون فرانسه در سال 1378 و عضو هيئت علمي گروه تئاتر دانشكده هنرهاي زيبا دانشگاه تهران است.

وي در سال 1371 وارد دانشگاه شد و از آن به بعد كار حرفه اي خود را خيلي سريع آغاز كرد. اولين كار درخشان او در عرصه نمايش، "چند و چون به چاه رفتن چوپان" نوشته عليرضا نادري بود كه سال 1373 بود در جشنواره تئاتر فجر اجرا شد و مورد توجه هيئت داوران هم قرار گرفت، اما عمده فعاليت هاي او به صورت جدي به تئاتر و آن هم بازيگري در اين عرصه مربوط مي شود سلطاني بيش از 25 نمايش بازي كرده است و همچنين تجربه كارگرداني در نمايش "خانه عروسك" و نمايش "چيزي يادم نمي آيد" را در كارنامه هنري خود دارد.

بازي بسيار زيبا و درخشان وي در سريال "مسير زاينده رود" بازگشت نقش هاي پهلواني را با خود به همراه داشت.

مهدي سلطاني سروستاني، دو فيلم سينمايي به نام "آخرين بندر" و "سايه روشن" را در سال هاي 1373 و 1379 را در كارنامه كاري خود دارد همچنين او در مجموعه هاي تلويزيوني "ديوار"، "در مسير زاينده رود"، "محاكمه"، "حقيقت در آيينه"، "كارگاه"، "يكي يه دونه"، "تصويم نهايي" و "روزهاي به ياد ماندني" بازي كرده است و اكنون هم در مجموعه تلويزيوني "مادرانه" ايفاي نقش كرده كه مورد استقبال بسياري از مخاطبان قرار گرفته است.

سروستاني در جشنواره هاي تئاتر فجر در سال هاي 1373، 1374، 1376 و 1379 جوايز سوم بازيگري و دوم بازيگري را دريافت كرده است.

ديگر فعاليت هاي "سروستاني" مقالاتي است كه تحت عنوان "بازيگري چيست؟، "نقش و نويسنده" به ترتيب در مجله هاي "نما" و "تجربه" به چاپ رسانده است./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.