رئيس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور قانون جدید تکمیل پروژه های نیمه تمام آموزش را شرح داد.

مرتضی رئیسی در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در خصوص قانون جدید برای تکمیل پروژه های نیمه تمام آموزش و پرورش گفت: در سال های گذشته به صورت متوسط هر سال بین 6 تا 7 هزار پروژه نیمه تمام آموزش در کشور داشتیم در حال حاضر نیز 6800 پروژه نیمه تمام در بخش آموزش و پرورش و ورزش در کشور وجود دارد که عملیات تکمیل آن در دست اجرا است.

وی ادامه داد: پیش نویسی آیین نامه ای توسط سازمان نوسازی مدارس تهیه و به دولت ارسال شده و مقرر شده طبق این آیین نامه که به تصویب هیات وزیران خواهد رسید تکمیل پروژه های نیمه تمام در اختیار خیرین قرار گیرد و به شکل مشارکتی تکمیل شود.

رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: این امر موجب شده تا زمینه جدید برای حضور خیرین به وجود آید و در این آیین نامه پیش بینی می شود پروژه هایی که حداقل پیشرفت فیزیکی آن ها 70 درصد است برای تکمیل به خیرین واگذار شود.

رئیسی گفت: اطلاعات در سیستم مدیریت پروژه های استان به استان جمع آوری شده تا به خیرین معرفی شود و فضا و زمینه حضور همه نیکوکاران برای تکمیل پروژه های نیمه تمام و ساخت فضای آموزشی ایجاد شود.

وی اظهار داشت: این راهکار جدیدی است که پروژه هایی که توسط آموزش و پرورش در مناطق مختلف و مناسب از لحاظ تعداد دانش آموز مورد نیاز آموزش و پرورش شناسایی شده با استفاده از منابعی که خیرین به آموزش و پروش می دهند تکمیل شود.

وی ادامه داد: این پروژه ها به نام خیرین تمام خواهد شد و مطابق با پروژه هایی است که مشارکتی ایجاد می شود اما یک تفاوت وجود دارد و آن این است که در پروژه های دیگر خیر سرمایه گذاری می کرده و تفاهم نامه امضا می کرده و بعد از آن دولت برای تامین تعهدات اقدام می کرده است اما با این مصوبه نگرانی برخی خیرین مبنی بر این که منابع تامین شود برطرف شده است.

رئیس سازمان نوسازی  توسعه و تخصیص مدارس کشور خاطر نشان کرد: خیرین به ادارات نوسازی مراجعه کرده و اطلاعات جمع آؤری شده پروژه ها را دریافت کنند و پروژه مورد نظر خود را انتخاب کنند./ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار