بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواستار استفاده دولت فلسطین در رام الله از مذاکرات سازش با این رژیم شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از رویترز:"بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پیامی به مناسبت عید فطر ابراز امیدواری کرد:دولت فلسطین در رام الله از فرصت بوجود آمده در از سرگیری مذاکرات سازش استفاده کند.

وی در ادامه با ابراز آمادگی رژیم صهیونیستی برای گفتگو در خصوص تمامی موضوعات مطرح شده در راستای رسیدن به صلح بین طرفین افزود:از فرصتی که برای ازسرگیری روند صلح در شرایط کنونی بوجود آمده استقبال می کنم.

بنیامین نتانیاهو در این پیام گفت اعراب فلسطینی ساکن اسرائیل بخشی جدا ناپذیر از جامعه اسرائیل هستند و این افراد مشارکت و نقش مهمی در اقتصاد ، بازار کار و امور اجتماعی دارند .

گفتنی است دور جدید گفت و گوهای صلح میان فلسطین و اسرائیل با میانجی گری آمریکا از30 ژوئیه ( 8 مرداد ) در واشنگتن آغاز شد .

قرار است دور بعدی گفت و گو ها 14 اوت ( 23 مرداد) برگزار شود . وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد مقامات رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین روز چهاردهم اوت برای انجام مذاکرات سازش در بیت‌المقدس با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

مذاکرات ماه گذشته در واشنگتن و با میانجی‌گری آمریکا آغاز شد و طرفین موافقت کردند در فاصله نه ماه اختلافات موجود را حل کنند.

جنیفر ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفتگو با خبرنگاران گفت مارتین ایندیک، به عنوان نماینده آمریکا در دور آینده مذاکرات شرکت خواهد کرد. وی گفت این مذاکرات بعد از برگزاری نشستی در شهر اریحا در کرانه باختری آغاز خواهد شد.
 
ساکی گفت قرار نیست جان کری وزیر خارجه آمریکا بعد از برگزاری این دور از مذاکرات هیچ بیانیه‌ای صادر کند.

مذاکرات صلح میان فلسطین و اسرائیل از اکتبر سال2010 و در پی اصرار اسرائیل بر ادامه شهرک سازی در اراضی فلسطین متوقف شد.
برچسب ها: نتانیاهو ، نخست ، وزیر ، عید ، فطر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار