کود ورمی کمپوست یک کود تولید شده توسط کرم "آیزینیا فوتیدا" است که می تواند با کمترین هزینه، غنی ترین کود از نظر مواد غذایی را تدارک ببیند.

مجتبی ناصری تولید کننده کمپوست در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت :از جمله مولفه های تحقق کشاورزی ارگانیک توجه به تولید ورمی کمپوست است که با وجود آغاز به کار طرح تولیدی آن در برخی استانها به شکل مطلوبی مورد بهره برداری قرار نمی گیرد.

وی گفت : کود ورمی کمپوست یک کود تولید شده توسط کرم "آیزینیا فوتیدا" است که می تواند با کمترین هزینه، غنی ترین کود از نظر مواد غذایی را تدارک ببیند.

این کارشناس بابررسی ویژگی های این کود ادامه داد :این کود پس از جداسازی کرم ها از مخلوط تولیدی در بخش کشاورزی استفاده می شود و کرمها مجددا وارد چرخه تولید کود می شوند که به دلیل زاد و ولد قابل توجه صرفه جویی اقتصادی برای تولید کننده فراهم می کند.

ناصری با اشاره به مضرات کودهای موجود تآکید کرد :کودهایی که کشاورزان استفاده می کنند سرشار از مواد سمی و تخمهای علف هرز است و به همین دلیل علاوه بر صدمه به کیفیت محصول زراعی، زحمت بسیاری را در مرحله برداشت محصول تحمیل می کند اما ورمی کومپست می تواند شرایط زمین را به خوبی کنترل کند .

وی با بیان اینکه بازار داخلی فروش این محصول می تواند اقتصاد کشاورزی را متحول کند از زمینه صادرات آن به چهار کشور عراق، افغانستان، تاجیکستان، دوبی، امارات و ازبکستان خبر داد و تصریح کرد: در یک مرحله به عراق صادر کردیم که با استقبال مواجه شد و این کشورها به دلیل اینکه زمینهای کشاورزی حاصل خیز ندارند از چنین محصولاتی استقبال می کنند.

برچسب ها: کمپوست ، کشاورزی ، ارگانیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار