پیشکسوت فوتبال ایران گفت: باید به جوانان بهای بیشتری بدهیم و از بازیکنان گمنام بیشتر استفاده کنیم.

ناصر ابراهیمی در خصوص بازی پرسپولیس- مس کرمان به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: من وقتی بازیهای فصل شروع می شود تا 5 بازی از تیم ها را نبینم ارزیابی نمیکنم تا بگویم تیم ها  چند مرد حلاج هستند چون همیشه تیم ها در هفته 4 یا 5 بازی فصل خود را نشان میدهند به خاطر همین قضاوت برای تیم پرسپولیس یا مس کرمان یا هر تیم دیگری باید بعد از 5 بازی انجام شود.

 پیشکسوت فوتبال ایران بیان کرد: خوشبختانه پرسپولیس امسال با داشتن مربی خوبی چون دایی وقت کافی برای آمادگی لازم داشته و نمی توانند بهانه برای بد بازی کردن و یا نداشتن وقت برای تمرین کردن 45 روز وقت کافی و حتی با اردو زدن در سرعین اردبیل و تمرین دادن دایی باید بهترین بازی را انجام دهند که متاسفانه دو بازی گذشته اصلاً خوب و ایده آل کار نکردند.

وی در ادامه گفت:‌بازی اول که پرسپولیس 0-1 برد و بازی دوم به همین صورت بود ولی اکثر تیم ها در 5 تا بازی اول با احتیاط بازی می کنند و تاکتیکها و شکل بازی خود را به نمایش نمی گذارند ولی من ضعف پرسپولیس را در هافبک می بینم چون تعداد پاس هایی که به هم رد و بدل می کنند خیلی کم و ضعیف است.

ابراهيمي با بیان اینکه پرسپولیس خریدهای خوبی داشته است گفت: تنها موفقیت تیم پرسپولیس خرید بازیکنان جوان است که من شخصاً طرفدار بازیکن جوان حریف را در زمین خودش حبس می کرد و اگر بازی دوران ما را مشاهده کنید می بینید که ما چقدر روی دروازه حریف تسلط داشتیم و پاس و گل می زدیم و آقای گل از پرسپولیس بود.

فرشاد پیوس آقای گل بود که بازیکن معمولی سرباز بود که به پرسپولیس و یا ناصر محمد خانی که از تیم جوانان راه آهن و بانگ ملی آمده بودند ولی الآن مربیان فقط به دنبال بازیکنان صاحب نام هستند.

وی در ادامه گفت: من با بقیه بازیهای تیم ها را نبینم نمی توانم بگویم قهرمان چه تیمی است ولی بعد از پنج بازی بهترین خرید را داشته است.

در ایران انقلاب ورزشی نداشتیم

تعویض های پی در پی در مملکت چه در بین دولتمردان و چه در گروه ورزشی به ضرر است از اول انقلاب تا الآن 15 رئیس تربیت بدنی تغییر داده ایم که از زمان احمدی نژاد تبدیل به وزارت ورزش و جوانان و وزیر ورزش شد و عباسی به عنوان وزیر ورزش انتخاب شد و ایشان گفت: که من ورزشکار نیستم ولی ورزش را دوست دارم.

وی بیان کرد: داشتن سکان ورزش خیلی سخت است و در هر مسئله که کشور زحمت بکشد باعث افتخار است ولی پرچمی که توسط ورزش ایران بالا برود در سرتاسر دنیا نشان داده می شود و سلطانی فر به عنوان وزیر ورزش باید به این مسئله توجه خاصی داشته باشد و اولین کاری که باید انجام دهد واگذاری باشگاهها از بخش دولتی به بخش خصوصی است و ما سی و چهار سال فکر می کنیم که به باشگاهها بخشی خصوصی انتقال پیدا می کنند ولی اینکار هنوز صورت نگرفته است.

وی افزود: وقتی یک کشور انقلاب می کند باید در همه زمینه حتی ورزش هم انقلاب کند ولی متأسفانه ما هیچ گونه انقلابی در زمینه ورزش نداشتیم انقلاب ورزش را در ترکیه انجام داد برای باشگاهها زمین خرید و استادیوم و وام داد و از بودجه دولت تیم ها را خارج کرد و خود باشگاه درآمدزا شدند ولی در ایران 16 تا 18 تیم هست که همه از بیت المال بودجه می گیرند و خرج باشگاهها می کنند و زیرنظر دولت هستند مثلاً رویانیان، فتح اله زاده و رحیمیان از کجا توانند در سال 20 میلیارد خرج باشگاهشان بکنند تمام هزینه ها از دولت گرفته می شود.
سلطانی فر باید باشگاهها را خصوصی کند تا درآمد خودشان را در بیاورند از بیت المال خرج کنند.

ابراهیمی در ادامه خاطر نشان کرد: در اسپانیا با اینکه مردم به خاطر مشکلات اقتصادی و مالی و ... راه پیمایی می کنند ولی هیچ کس به علت اینکه رونالدو پول زیاد دریافت می کند شعار نمی دهند زیرا مردم اسپانیا می دانند که باشگاهها خصوصی هستند و کاری به بودجه دولتی ندارد ولی اینجا در ایران همه از دولت و بیت المال می خوریم و امیدواریم که در دولت جدید همه چیز روبه راه شود./ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار